wat zijn de functies bij vergaderen en wat doen die precies?

bv. voorzitter die doet.....
secretaris doet.....

heb dit nodig voor school.
alvast super bedankt voor je hulp.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou eens "bestuur" gaan googelen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je ook de opdracht gekregen wat de taak van een leerling is op school?

Antwoorden (3)

Een voorzitter zit de vergadering voor. Hij leidt de vergadering, houdt de regie in handen.
Een notulist maakt het verslag, de notulen, van de vergadering.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat is de reden van de min? Voorzitter en notulist zijn vast onderdeel van een vergadering.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of bedoelde je vereniging ipv vergadering? In dat geval is je vraag verkeerd gesteld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Erg grappig, maar geen antwoord op mijn, toch serieus bedoelde, vraag. ;)
Er zijn twee functies tijdens een vergadering:

De vergadering wordt geleid door een voorzitter. Hij of zij houdt de agendapunten en de spreektijd van de deelnemers in de gaten.

De secretaris of notulist notuleert tijdens de vergadering en zorgt dat de aanwezigen na afloop de notulen (het verslag) van de vergadering krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op mijn vorige opleiding kreeg ik te maken met de voorzitter, bordschrijver en notulist.
Voorzitter leidt het gesprek, zorgt voor agendapunten en gezag
De notulist: schrijft de belangrijke punten op en notuleert wie er aanwezig is en wie niet, mocht dit het geval zijn.
De bordschrijver schrijft belangrijke afspraken op en andere belangrijke zaken.