Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe zit het met belasting betalen als je als 19-jarige jongen (man) 2 bijbanen hebt?

Ben zelf nog een student en werk momenteel in een supermarkt, maar wil me namelijk ook aanmelden bij Mise en Place (voor de mensen die het niet kennen, het is een soort van cateringbedrijf). Allebei de bijbanen zijn dan wit, maar waar en hoeveel belasting ga ik dan betalen?
Voor meer informatie moet je het even vragen.

Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Het maakt niet uit hoeveel banen je hebt als je maar de max inkomsten van je salaris niet overschreid dan hoef je geen belasting te betalen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je denkt te weten bij welke baan je per kalenderjaar waarschijnlijk het hoogste bruto loon hebt, dan kun je daar de loonheffingskorting laten toepassen.
Na het jaar aangifte berekenen en doen als je wat moet bijbetalen of wat terugkrijgt.
Je werkgever weet wat het netto wordt.

Toegevoegd na 2 minuten:
Houd in de gaten dart je een bruto-netto berekening krijgt en dat het bruto bedrag juist is en het netto klopt met het ontvangen bedrag.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
fisbel
12 jaar geleden
Houd rekening met de grens maximaal bijverdienen tav studiefinanciering. Die grens is voor 2011 - € 13.25,83.
Het verzamelinkomen telt. Het verzamelinkomen zal voor jou het bruto inkomen zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, die grens zal ik bij lange na niet overschrijden, maar ik vroeg me af hoe het nou zat als je 2 bijnbanen tegelijk had. Want volgens mij is de loonheffingskorting waar ik nu werk toegepast, maar bij die andere bijbaan zal ik meer verdienen, is het dan slimmer om de loonheffingskorting bij de andere toe te passen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn vraagvriend, je zegt dat je 2 bijbanen hebt. Dus ook nog een hoofdbaan? Als je denkt te weten bij welke baan je per kalenderjaar waarschijnlijk het hoogste bruto loon zal hebben, dan kun je daar de loonheffingskorting laten toepassen. Dat moet je elk kalenderjaar opnieuw beoordelen en beslissen. Voor de inhouding en de verschillen voor dit jaar kun je de witte maandtabel bekijken op:
http://download.belastingdienst.nl/belastingdienst/docs/witte_maandtabel_januari_2011_lh3031z01fd.pdf
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als student zijnde heb je alleen maar bijbanen. En momenteel werk ik alleen in de supermarkt, maar wil binnenkort ook ergens anders (Mise en Place) gaan werken.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding