Hoeveel is gemiddelde stagevergoeding voor student Master Operations Research (schaars aanbod studenten) met een afstudeerstage?

Wat is gebruikelijk voor een WO-student Master Operations Research om als stagevergoeding te ontvangen, gezien het feit dat het aanbod van Operations Research studenten beperkt is?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

Een WO opleiding kent een gemiddelde stagevergoeding tussen de 250 en 450 bruto per maand. Weet je zeker dat het een stage is en geen afstudeeropdracht? Want voor het afstuderen wordt over het algemeen nauwelijks iets betaald. Die mensen werken namelijk niet mee, maar doen hun eigen ding. Als bedrijf weet je nooit of je iets opschiet met het eindproduct.

Ik begrijp uit je vraag dat je zelf benieuwd bent of je veel meer kan krijgen dan dat op basis van het feit dat het aanbod schaars is. Wellicht kun je die info het best halen bij de afgestudeerden of op school. Mogelijk heeft men daar ook adressen van bedrijven die graag een stageperiode met een dergelijke student willen invullen en daardoor ook meer willen betalen.
Je kunt natuurlijk ook zelf contact opnemen met bedrijven en dan het gesprek aangaan over de vergoeding. Wellicht kan dat nog wat opleveren. Moet je natuurlijk wel een goed gesprek voeren!