Kan je architect worden na dat je havo hebt gedaan?

Ik doe nu havo en het lijkt me heel leuk om architect te worden, veel mensen zegge da je dan vwo moet hebben gedaan en naar de universiteit moet. Ik vraag me nu dus af of je na de havo ook een opleiding kan gaan doen om architect te worden en nou ja eigenlijk vraag ik er gewoon wat informatie over........

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4K

Het beste antwoord

Op HBO niveau kan je ook een architectenopleiding volgen, en daar kun je (met het juiste profiel) met HAVO terecht.

http://www.architectenweb.nl/aweb/redactie/redactie_detail.asp?iNID=1809
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het zou best kunnen, maar verkijk je niet op dat mooie beroep. Er is een overschot aan architecten, waardoor alleen de besten echt gebouwen zullen gaan ontwerpen.
Ik studeer zelf bouwkunde aan de universiteit en de helft van de mensen studeert af op Architectuur. Een groot deel daarvan zal in eerste instantie als bouwkundig tekenaar aan de slag gaan en het is maar de vraag of ze ooit echt gebouwen gaan ontwerpen..
En met alle respect, maar ik vraag me ten zeerste af of jij op een hbo-studie dan wel verder zal reiken.

Dus als je het doet, zorg dan voor een vakkenpakket of iets dergelijks, waarbij je ook veel andere dingen leert, zodat je uiteindelijk ook als uitvoerder, constructeur, bouwfysicus of bouwtechnicus aan de slag kan.

Toegevoegd na 1 minuut:
Maar je moet natuurlijk wel te allen tijde doen wat je leuk vindt en wat je voldoening geeft.