Hoe heet dit beroep, en welke studie en welke profielkeuze kan ik hiervoor het best kiezen?

Ik zit momenteel op 3 Havo en moet een profiel kiezen, dit beroep lijkt mij heel interessant: Producten ontwerpen voor bedrijven als Apple en Microsoft, niets met tekenen met echt bedenken met je fantasieën. Bijvoorbeeld nieuwe software bedenken voor producten, helemaal niets met tekenen. Hoe heet dit beroep en welke profielkeuze kan ik hiervoor het best kiezen met welke vakken? En kan dit ook met een HBO-Opleiding of is het handiger om daarna VWO te doen?

Toegevoegd na 4 minuten:
ik bedoel: niets met tekenen maar echt bedenken met je fantasieën

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

De functie die je omschrijft heet meestal iets in de richting van product development, en in de meeste gevallen doe je hiervoor een marketing opleiding. Daarnaast is het zeker handig als je dit specifiek voor software wilt doen ook informatica mee te pakken.

Overigens is de genoemde CMD opleiding zeker ook ene goede aansluiting, maar let wel op waar je deze doet. Er zijn zeker 10 van dergelijke opleidingen die allemaal een andere prioriteit leggen bij bepaalde zaken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Volgens mij maakt het niet veel uit welk profiel je kiest,als extra vak informatica kiezen.
software ingenieur,die bedenkt o.a software .
op internet zijn veel beroepstesten te doen of kijk eens bij hoge scholen op internet en de beroepen die ze aanbieden,kan ook op interesse.
veel succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
E&M lijkt me het beste voor jou, daar kun je dan ook nog management en organisatie bij doen, wat hier voor ook handig bij is. HBO's zijn hier prima voor

Toegevoegd na 28 seconden:
informatica is ook handig idd
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
software design, de opleiding CMD (communication and multimedia design) is een goede opleiding. je merkt al aan de naam dat deze geschikt is. momenteel weet ik dat de Avans hogeschool deze opleiding heeft (hbo niveau). enigste eis voor de opleiding is Havo met voorkeur wiskunde B.

Toegevoegd na 1 minuut:
Vwo doen is altijd aan te raden, gezien je dan een voorsprong hebt bij de hbo denkwijze. ook denk ik dat het verstandiger is deze studie op hbo te doen dan wo,