Bestaat dat eigenlijk, dat de reistijd van huis naar je werk en weer terug in uren uitbetaald worden?

Reistijd was destijds ongeveer anderhalf uur heen en anderhalf uur terug, half uur fietsen, wachten op de trein, de trein in voor 20 minuten, andere fiets uit de overdekte fietsenstalling ophalen, weer 20 minuten fietsen om nog maar te zwijgen over tegenwind, gladde wegen en alle andere redenen dat het nog langer duurt...

Kreeg per dag 7 euro vergoed, erg weinig voor ongeveer 3 uur ploeteren om op je werk te komen en weer terug naar huis.

En voor de nachtdienst moest je nog extra kaartjes kopen, eerst een enkeltje, dan een dagretour, pfff word er al weer gek van als ik eraan terugdenk.

Had dat liever als extra uren op mijn rekening gehad xd

Toegevoegd na 1 minuut:
Later met de auto, 25 minuten heen en 25 minuten terug, dan is 7 euro in een keer wat schappelijker:)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ritsuka
12 jaar geleden
Het gaat per km
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
had liever dat de reistijd in uren berekend werd, is toch globaal ineens 15 uur werk erbij:)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tja, dan is het jouw keuze om te wonen waar je woont en te werken waar je werkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is inderdaad jou keuze....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat geldt alleen in hele uitzonderlijke situaties, waarin je werk verplaatst wordt en je baas je absoluut niet kwijt wil. Dan zou je kunnen onderhandelen dat reistijd=werktijd en dat je de uren dat je onderweg bent voor je woon-werkverkeer, gewoon als werktijd uitbetaald krijgt.
Er zijn ook mensen die in de trein een berg werk kunnen verzetten, maar dat zijn uitzonderingen.

Het beste antwoord

Ja dat bestaat, echter dat is een extra afspraak die je dient te maken met je werkgever. Dus als je zeer waardevol voor hem bent kan hij besluiten hiermee in te stemmen. Dit dient dan bij je aanstelling in het contract opgenomen te worden. Maar ik geef je weinig kans.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nooit verwacht dat dat kon, ook al is het eerder uitzondering dan regel klaarblijkelijk, maar ik zal dat balletje toch eens een keer op gaan gooien, kijken wat er gezegd wordt. Niet geschoten is altijd mis:)