Wie kan informatie over je winnen als je bij het CWI/Werkplein ingeschreven staat. Bijvoorbeeld ook een fitnesscentra of een bowlingclub?

Ze willen alles via via over je te weten komen omdat ik weiger mijzelf helemaal bloot te geven. Ik kom tenslotte voor werk.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Soms is het handig om te weten welke hobbies iemand heeft zodat ze je nog beter kunnen helpen. Jij staat bijvoorbeeld ingeschreven als werkzoekende voor een administratieve functie. En ze weten dat jij als hobby alles over kikkers weet/verzamelt. Als er dan bij een milieuorganisatie een persoon gezocht wordt die kikkers moet gaan tellen :-) , dan kunnen ze jou deze functie ook voorleggen. Dus hoe meer info ze van je hebben, hoe beter ze je kunnen helpen.
Dat fitnesscentrum krijgt geen persoonlijke info over jou te weten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedoel je: als ik me inschrijf bij Werkplein, wie kan dan bij mijn gegevens?'
Werkplein gebruikt je gegevens (voor UWV en Sociale Zaken), en je moet een CV maken waarbij je zelf kunt aangeven of je naam-, adres-, woonplaatsgegevens wel of niet zichtbaar zijn. Dan kan een werkgever op zoek naar een mogelijke kandidaat jou rechtstreeks benaderen (met die gegevens) of het moet via de site (dan krijg je een mail via Werkplein).
Dat heb je dus zelf in de hand.
Een fitnesscentrum of een bowlingclub kan jou alleen via Werkplein benaderen als ze een vacature voor je hebben, verder heeft niemand wat te schaften met jouw gegevens.
Wat je bij je profiel op Werkplein invult, naast de basis (opleiding, werkervaring), bepaal je ook zelf. Denk je dat jouw hobby's of je vrijwilligerswerk iets over jou zegt dat goed oogt voor een potentiële werkgever, doe dat dan vooral. Want dat onderscheidt jou van anderen en verhoogt de kans dat een werkgever jou benadert.