Als hbo afgestudeerde zal je niet snel architect worden. Vaak hebben architectenbureaus niet veel architecten in dienst maar wel veel technische tekenaars. Je kan dus wel beginnen bij een architectenbureau als tekenaar maar dan ben je geen architect. Om architect te worden bij een bureau moet je minimaal TU gedaan hebben. Als je als hbo'er architect wilt worden moet je een eigen bureau beginnen. Het hbo startsalaris in de bouwkunde is rond de 2300-2400 euro bruto. Maar dan ben je geen architect maar heb je een andere functie binnen de bouwkunde.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het salaris van een beginnend architect wordt bepaald door meerdere factoren. Denk hierbij aan de gevolgde opleiding, aantal jaren ervaring en het bedrijf waar je werkt. Het gemiddelde salaris van een beginnend architect zal tussen de € 1.600,- en € 2.400,- bruto per maand liggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kijk eens op deze site: