met welke baan verdien je veel als je mavo nivaeu hebt>?

ik doe mavo wat is een baan waar ik veel mee kan verdienen op mijn niveau

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.7K

Antwoorden (7)

Als makelaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Moet je dan geen typische makelaarsopleiding volgen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Echt wel... en die opleiding is op MBO niveau.
Na je Mavo (VMBO-theoretisch) moet je natuurlijk nog een vervolgopleiding kiezen. Er is veel werk binnen de techniek, dus zou een opleiding in die richting wel verstandig kunnen zijn. Als er vraag naar mensen is zijn de verdiensten meestal ook wel goed.
Je kunt op de site www.kansopwerk.nl opzoeken hoe het met de werkgelegenheid is op het gebeid van allerlei beroepen in jouw deel van Nederland. Het vinden van een leuke vervolgopleiding en vervolgens een baan waarmee je gelukkig bent is de eerste stap op weg naar goed verdienen. Iedereen in Nederland heeft recht op minstens het minimumloon. Hoe langer je ergens werkt en hoe meer je je profileert binnen een bedrijf, hoe beter je carrierekansen worden.
Het is niet zo dat langer doorleren automatisch betekent dat je meer verdient. Er zijn genoeg werkloze academici.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is niet verplicht om een vervolgopleiding te kiezen. Het verbetert uiteraard wel je kansen op de arbeidsmarkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Na je VMBO ben je nog leerplichtig, dus moet er zeker nog een vervolgopleiding gedaan worden. Dat mag via school (BOL) of via werken en leren (BBL).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Emma heeft gelijk. Iedereen in Nederland moet van zijn vijfde tot zijn achttiende verjaardag naar school. Deze leerplicht is vastgelegd in de Leerplichtwet.
Voor kinderen van 5 tm 16 jaar heet het leerplicht, daarna begint de kwalificatieplicht (is ook geregeld in de leerplichtwet). Die eindigt als je een startkwalificatie hebt gehaald of 18 jaar bent geworden. http://www.leerplicht.net/
Wat voor achtergrond je ook hebt, je moet ergens beginnen. In het begin verdien je sowieso niet veel.
Maar door hard werk en inzet kun je gemakkelijk doorgroeien binnen een bedrijf.
Met je MAVO begin je uiteraard in een andere functie dan een afgestudeerde HBO-er, maar ik ben van mening dat als je je inzet je overal kunt komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je 2 rechterhandjes hebt, in de bouw.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Veel verdienen??? Met alleen mavo???
Joh, met mavo begint het pas.

Met alleen mavo zul je niet veel kunnen verdienen in
een reguliere baan.
Maar misschien kun je een handige zakenman worden,
als je dat in je hebt.

Mavo is namelijk niks.
Dan kan je beter een beroepsopleiding hebben en schilder of timmerman of tegelzetter worden.
Dan kan je goed verdienen.

Na mavo komt nog Havo en dan een HBO-opleiding.
Daarmee kan je wel wat worden.
Doorleren dus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind dit een beetje patserig antwoord
Met alleen MAVO zijn de mogelijkheden zeer beperkt. Althans, als je veel wilt verdienen. In de bouw (bouwvakhelper o.i.d. kun je soms relatief veel verdienen als je veel uren moet draaien. Maar dat is wel keihard werken! Je bewijst jezelf een goede dienst, door verder te studeren naar een hoger niveau, als je redelijk kan leren en je toch nog niet precies weet wat je later wilt gaan doen. Kun je niet zo goed leren, dan kun je er ook voor kiezen om een praktijkopgerichte opleiding te doen. En als je uiteindelijk goed wordt in je vak zijn er vaak wel doorgroeimogelijkheden. Maar in de regel geldt, hoe hoger je opleidingsniveau, hoe hoger je startsalaris als je net begint met werken. Met andere woorden: Studeren loont!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Fabriekswerk