Uitzendbureau wil mijn id kaart scannen om uit te kunnen betalen, waarom is dit?

Is dit normaal? Ze hebben het namelijk ook al gekopieerd...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

In het personeelsdossier behoort een kopie van je paspoort of id kaart te zitten. Ze moeten op deze manier laten zien dat je naam en overige gegevens kloppen. Meestal moeten deze gegevens een keer in de 5 jaar worden vernieuwd. Dus ja dat is heel normaal en zelfs standaard.

Toegevoegd na 3 minuten:
Ja daar is niets mis mee. Waarschijnlijk hebben ze een digitaal dossier. Waren ze misschien vergeten om de scan te maken en hebben ze van het hoofdkantoor te horen gekregen dat deze gegevens ontbreken.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar is het ook normaal als ik daar nog maar net ben en een aantal weken geleden net mijn id kaart daar heb laten controleren?

Andere antwoorden (2)

De fotokopie kan dienen voor een papieren administratie (eventueel voorlopig).
Een scan is voor elektronische computeradministratie.
Dat kan gebeuren voor de meer definitieve administratie.
Als je er meer van wilt weten, vraag het aan het uitzendbureau.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke. Ja ik dacht misschien zit hier meer achter ook omdat ik wat problemen heb gehad met hen omdat ik heb zitten klagen over de werkomstandigheden die zij mij aanboden.
Elke werkgever in NL is verplicht om een kopie van een origineel ID te hebben zodat vastgesteld kan worden dat zij niet met illegalen werken. Vandaar dat jouw uitzendbureau er om vraagt. Us een teken dat zij een net bureau zijn.