bijbaan 15 jarige?

Hoi, ik ben 15 jaar en 1,60m
Ik heb bij heel veel winkels gesolliciteerd: Lidl, friettent, vakantiewerk. Zelfs met een hele goeie CV.
Maar ik word nergens aangenomen. En ik zie dat sommige die ook 15 jaar zijn wél bij de Lidl werkt..
Komt het nou door de lengte of dat de winkel gwn slecht is??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (8)

kan ook komen doordat ze al personeel genoeg hebben en meestal is der ook een wachtlijst .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je vermeldt niet of ze je een reden hebben gegeven waarom ze je niet aannemen.
Het kan ook gewoon zijn dat ze genoeg medewerkers hebben en momenteel niet op nieuwen zitten te wachten.

Het lijkt me sterk dat ze je niet aannemen omdat je te klein zou zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat is een goeie cv volgens jou? In en cv staat. Alleen wat gegevens van jou en al jou werk ervaring en ze bellen zelfs jou oude Werkgevers!
En je bent ook 15 dan mag je niet in een supermarkt werken dat mag pas als je 16 jaar bent. En je zegt dat sommigen mensen die jij kent en die 15 jaar zijn die in de lidl werken maar dan kunnen zij een hele hoge boete voor krijgen. En het kan ook geWoon zijn dat ze al genoeg werknemers hebben en zet ook even je cv op goeievraag dan kuNnen wij teminste zien wat je goed of fout doet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke, maar wat voor stage je moet ervaring hebben in de baan waar je voor gaat solliciteren.
Onder de 16 jaar mogen jongeren de volgende werkzaamheden niet verrichten

Zwaar werk:

• tillen van meer dan 10 kg;

• duwen of trekken van meer dan 20 kg;

• voortdurend werken in dezelfde houding.

• caissière of andere werkzaamheden waarbij de jongere zelf verantwoordelijk

is voor geldzaken;

• werken in de horeca wanneer daar alcohol wordt verstrekt.

Dit is misschien de reden dat jij nog te jong bent voor deze werkzaamheden en ze jou niet hebben aangenomen.
Je zou ook eens kunnen vragen in de buurt voor wassen van auto's, oppassen, folders rondbrengen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hang bij de supermarkten kaartjes op of stop in je buurt flyers in de brievenbussen dat jij:

- honden uitlaat
- katten/vissen/vogels verzorgt terwijl zij met vakantie zijn
- planten water geeft in vakantietijd
- boodschappen haalt voor oude of zieke mensen

Eventueel tarieven erbij zetten en een referentie-adres.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het valt in ieder geval te proberen. Niet geschoten is altijd mis, toch? Schrijf een mooie tekst, bv: Betrouwbare jongeman met veel verantwoordelijkheidsgevoel, 15 jaar oud, houdt van dieren en wil Uw dier verzorgen om wat vakantiegeld te verdienen. Terwijl U op vakantie bent kan ik Uw kat, vissen, vogels, konijn of hamster eten en aandacht geven. Ik raap Uw post op en geef Uw planten water. Ik laat ook honden uit. Ben ook in voor andere klussen. Moet Uw gras gemaaid worden, Uw ramen gelapt, Uw auto gewassen? Ik doe het allemaal. U kunt inlichtingen over mij inwinnen bij .... op tel. nr ..... Mijn tarieven zijn .... Ik ben bereikbaar op tel. nr. .... en e-mail adres .... Succes ermee Goeierik. (Zorg dat je inderdaad betrouwbaar bent, dus geen andere jongelui binnenlaten op een adres waar jij de boel moet verzorgen of daar streken uithalen).
Probeer het eens bij de scapino!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hey, ben ook 15 en werk bij Jumbo. Na 3 weken weet je het wel, en het gaat steeds beter wanneer je alles weet te staan en een paar handigheidjes e.d. Als je leuke collega's en fijne vulploegleiders hebt is het echt topwerk! Dat van 'geestdodend' enz. is onzin en van zeurpieten die niet willen werken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1. het bedrijf waar je solliciteert moet wel werk aan te bieden hebben, er zijn veel bedrijven die een "database" aanleggen met sollicitanten, zoals bijvoorbeeld lidl.
2. misschien pas je niet binnen de organisatie van dat bedrijf en ben je niet de "perfect fit".
3. wettelijk gezien moet men iedereen een gelijke kans geven en niet discrimineren. echter wordt door vrijwel elk bedrijf deze regel omzeilt door een andere (wettelijk toegestane) reden te geven voor de afwijzing.