Hoeveel euro mag je bijverdienen aan diensten???????

Hoeveel euro mag je per maand of jaar oid bijverdienen aan diensten? De dienst die ik bedoel is als weddingplanner. Geen onderneming, maar wel diensten verrichten aan aanstaande bruidsparen. (via het internet een advertentie plaatsen ed.)

Daarbij ook de vraag of dit uberhaupt wel mag??

Serieuze antwoorden graag, ik wil serieus weten of het MAG of niet..ik kan namelijk geen wijs uit de website van de belastingdienst of KvK.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Er is geen wet of regel die in Nederland verbiedt een beetje tot veel bij te verdienen. Hoe kom je er bij?
Wel moet je voor sommige beroepen gediplomeerd zijn.
Let wel op dat je bijhoudt (boek houdt) welke (onzichtbare) kosten je maakt en hoeveel voorbereidings- en werktijd je hebt. Denk voor kosten ook aan vervoer, telefoon, computer omdat je die kunt aftrekken als je aangifte inkomstenbelasting doet.
Aangeven als andere inkomsten uit arbeid zo lang je er niet veel uren aan besteedt en je nog niet weet of het lukt en hoe groot het wordt.

Toegevoegd na 1 minuut:
Als je totale inkomsten minus kosten per jaar onder € 6.400 blijven ben je geen inkomstenbelasting verschuldigd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke dankjewel :D Ik moet inderdaad kijken of ik mijzelf weddingplanner mag noemen. Als dat mag doe ik alles gewoon uit mijzelf. Ik verwacht namelijk niet veel klanten te kunnen werven. En wanneer ik veel begin te verdienen dan word ik een onderneming. Hartstikke bedankt !! :D
Kun je ook telefoon, computer en dergelijke aftrekken als je gewoon particulier bent? Als dat zou kunnen, kan het nu dus ook in principe, want niemand ''weet' dat ik bijverdien zonder baas zeg maar

Andere antwoorden (1)

Bijverdienen kan alleen als je de inkomsten opgeeft als inkomsten die je bruto hebt verdient. Je zult altijd belasting hierover moeten betalen. Wat jij onder bijverdienen verstaat weet ik niet maar als je structureel een extra inkomen gaat verwerven ben je een kleine zelfstandige en moet je je inschrijven bij de KvK.