Bij welke computerbanen kom je _weinig_ mensen tegen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bedoel je banen in IT sector?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Yep.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon nieuwsgierig: hoe zo de vraag?

Antwoorden (3)

Dat ligt aan het bedrijf, maar de volgende banen zijn de eerste die bij me opkomen:

- systeembeheerder;
- (intern) programmeur (dus niet één die bij klanten zit te programmeren);
- (intern) softwaretester (zie vorige).

Over het algemeen kun je zeggen: hoe commerciëler de functie, met hoe meer mensen je te maken krijgt. En hoe hoger de functie, met hoe meer mensen je te maken krijgt.

Dat betekent helaas ook dat de banen waarbij je weinig mensen tegenkomt, ook de banen zijn waarin je weinig verantwoordelijkheid heb en die slecht betalen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze zeggen toch dat de CEO's van deze wereld juist vaak de meest eenzame mensen zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eenzaam, maar niet alleen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vaak zijn ze ook alleen, namelijk alleen aan de top.
Thuiswerkers
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
thuiswerkende programmeurs
operators in grote rekencentra
ict ers in kerncentrales, sterrenwachten, onderzeëers e,d (niet veel mensen, wel steeds dezelfde)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zouden ze een 'echte' (dedicated) ICT-er hebben op een onderzeeboot?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen generieke ICT'ers, DBA'ers, webontwikkelaars en zo. Maar wel techneuten die wapensystemen, computersystemen, netwerken, communicatievoorzieningen aanelkaar knopen.