Ik heb gesolliciteerd voor een andere functie bij mijn huidige werkgever. Behoud ik dan zowiezo mijn bestaade loonpakket?

De interviewer vertelde mij dat't brutoloon 400euro lager ligt dan mijn huidige loon en dat ik ook mijn bedrijfswagen + tankkaart kwijt geraak. Kan dit? Of kan ik dus eisen dat ik mijn huidige voorwaarden behoud?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.6K

Antwoorden (6)

Dat kan gewoon als je een andere baan wil, je kan die voorwaarden eisen maar je hoeft ze niet te krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tuurlijk kan dit. Blijkbaar verdien je nu goed en kun je dara minder verdienen. Het enige wat je kunt doen is met je werkgever gaan praten om nog een aantal dingen te behouden zoals je salaris. Doordat je een andere functie krijgt krijg je ook andere arbeidsvoorwaarden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wanneer je solliciteert solliciteer je op die functie met daarbij behorende arbeidsvoorwaarden. Dit is anders dat wanneer je een functie lager wordt gezet wegens bijvoorbeeld reorganisatie. Dan mogen ze ten nimmer lager zetten. Maar je kan wel onderhandelen natuurlijk. Dat wanneer zij jou graag willen hebben dat je de functie wil doen mits je hetzelfde salaris behoud en de bedrijfsauto. Dan is het aan hun de keus
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
anneliez
12 jaar geleden
zou ik ook gezegd hebben (heb t meegemaakt trouwens) +
ronron1212
12 jaar geleden
+
De functie die je nu ambieert wordt duidelijk lager ingeschat, dan je huidige.
Als je toch die functie wilt gaan bekleden, zul je ook de daaraan verbonden voor en nadelen voor lief moeten nemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou dat gewoon bespreekbaar maken,vraag ernaar en maak dan je beslissing.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zou niet eerlijk zijn voor de andere die die functie ook hebben dat jij meer verdient en een bedrijfswagen hebt.
Blijkbaar solliciteer je naar een lagere functie, en dan hoort daar ook een ander salaris bij.
Je kunt het dus niet eisen, jij solliciteert zelf.