brandweer man of vrouw worden met asma kan dat?

ik ken iemand dat graag brandweerman wilt worden maar die heeft asma ,is er dan wel mogelijk om dat te kunnen doen ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.1K

Antwoorden (4)

Jah denk het wel want je krijg en luchtfles als er rook is en je neemt hem altijd mee
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee want je moet een goede conditie hebben en lang achter elkaar door kunnen lopen/rennen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat denk ik niet, hoewel de rook niet zozeer het probleem is want die is voor iedereen slecht en al gauw dodelijk. Astma en ademen met persluchtapparatuur gaan niet goed samen. De perslucht is koud en droog waardoor een astma-aanval opgewekt kan worden. In een periode dat de astma opspeelt door wat voor oorzaak dan ook kun je al helemaal je werk als brandweerman/vrouw niet doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn heel veel soorten van asma. De een heeft kortademigheid en de ander loopt de hele dag te 'bulderen' van het hoesten. Als die gene het echt graag wil kan hij/zij naar de brandweer gaan en daar een gesprek voeren of het mogenlijk is er zijn ook een hoop andere taken die de brandweer doet buiten brand blussen misschien kan hij dan als het even niet gaat wat anders doen ofzo maar ik denk dat als hij/zij het echt graag wil dat het wel kan