Hoe vindt je een weekendbaan (voor een volwassene, náást een fulltime baan)?

Ik heb een 40-urige werkweek, maar kan nog wel wat extra inkomen gebruiken. Hoe vind ik een goede baan in het weekend, waar nog wat flexibiliteit in zit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vraag wel even na of dit mag van je werkgever! Soms zijn daar regels voor (bijverdienste mag tot bepaald bedrag o.i.d.).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed punt, bedankt.

Het beste antwoord

Misschien niet het leukste werk wat er is maar in een callcenter.
Flexibele werktijden zijn vaak mogelijk.
En niet in elk callcenter werken alleen maar altijd studenten.
Dit kun je altijd vragen als je ergens informeert naar werk.
Heb het in het verleden ook gedaan en moet zeggen dat de meeste wel student waren in mijn geval maar er zaten altijd een paar leeftijdsgenoten of nog ouderen tussen, ook van in de 60.
Ik was toen rond de 36.
Je krijgt er een (korte) training en je werkt meestal in shifts van 3 uur als ik me niet vergis en je kunt vaak tot het max of min aantal shifts nemen die je wilt.
Vaak rooster je, je maandelijks (i.o) in.
Verdiend niet echt super veel maar als je een bepaald product hebt verkocht kan dat meer worden.
Je moet vaak wel tegen een bepaalde druk kunnen en tegen het feit dat de mensen die je belt niet op jou zitten te wachten.

Toegevoegd na 4 minuten:
En in de horeca.
Dat is ook goed mogelijk alleen zijn de tijden daar weer heel anders in en misschien minder flexibel.
Je kunt ook zelf naar restaurantjes enz bellen met de vraag of ze iemand nodig hebben.
Vaak is ervaring wel gewenst of een pre.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Via een uitzendbureau zou kunnen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Taxirijden, folderwijk, nachtdienst bij thuishulp?

Om die 40-urige werkweek goed vol te houden is het ook niet onbelangrijk een balans te hebben tussen werk en ontspanning. Misschien eens wat hulp bij kijken naar inkomsten-uitgaven?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waar vind je taxibanen? Lijkt wel of bedrijven alleen maar studenten zoeken!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Via via bij kennisssen die een taxibedrijf hebben. Zo is mijn (jonge) buurman erin gerold. Gewoon contact opnemen met zo'n berdijf en vragen of er plek is.
Actief op zoek. Schakel je vrienden en kennissen in. Misschien weten die wat.
Je zou ook naar thuiswerk kunnen kijken, dan kun je je uren zelf bepalen.

Kijk ook even in je arbeidsovereenkomst. In de mijne staat namelijk dat ik geen andere werkzaamheden mag verrichten.
Dus als je wat vind overleg dat met je werkgever.

Toegevoegd na 50 seconden:
Vakken vullen in een supermarkt is vaak in de avonduren en/of het weekend.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
vakkenvullen is geen optie. Ik ben de dertig gepasseerd, dus...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer het eens bij een bejaardentehuis in de buurt?
Ze hebben altijd wel weekendkrachten nodig voor in de zorg. Heb je onregelmatige werktijden en kan je lekker zelf aangeven of je meer dan één weekend-dag wil werken of twee, enz.

áls je de zorg leuk vind, natuurlijk:)
Door de onregelmatigheidstoeslag verdiend het ook goed.

Maar is naast een 40 urige werkweerk nog eens extra werken niet heel erg pittig? Pas op jezelf hoor.

xxx