Kan je in deze situatie onderhandelen over loon?

Ik ga waarschijnlijk weer als bijbaantje bij een supermarkt werken en was benieuwd of je hier ook over je loon kon onderhandelen. Ik doe een studie waar je onder andere leert om goed te solliciteren en dus ook te onderhandelen, maar ik zou niet weten wat je als argumenten kan gebruiken voor meer salaris.

Ook vroeg ik me af of je meer loon krijgt als je de winkel sluit, aangezien je dan toch een soort leiding over de zaak hebt. Het komt een beetje gierig van mij over in deze vraag, maar ik ken een paar mensen die hier te maken mee hebben gehad en niet wisten wat hun recht was.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Als er gen argumenten zijn, valt er weinig te onderhandelen.
Onderhandelen bestaat eruit wederzijdse argumenten bij elkaar te brengen.
maar als je andere taken krijgt dan anderen, zou dat een argument kunnen zijn. Als dan de werkgever komt met het argument: jeugdloon, ben je verder klaar denk ik want dat staat vast
anneliez
12 jaar geleden
Ik denk dat je bij een bijbaantje in de supermarkt niet/amper kan onderhandelen, als jij meer wil dan laten ze je links liggen en nemen iemand anders aan die wel genoegen neemt met minder. Bij grotere bedragen heeft onderhandelen meer zin.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je onder een CAO valt valt er weinig te onderhandelen, maar het is altijd te proberen om net een trede hoger geschaald te worden.