Mijn kind als fotomodel?

Mijn zoontje is 6 jaar en ik ben benaderd door een bureau, of mijn zoon fotomodel wil worden. Allemaal heel leuk maar zijn er ook nadelen eraan? Voordat ik er spijt van krijg.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tip google eerst dit bureau om te zien of het betrouwbaar overkomt, geen inschrijfgeld betalen. Hoe heet het bureau?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou plus 1 geven kathlyn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
voel me vereerd rick ;-)

Antwoorden (8)

Zou je zoon het zelf leuk vinden?
Zou hij tegen alle aandacht kunnen? Neem aan dat hij heel herkenbaar verschijnt op foto's
Als het antwoord op allebei die vragen nee is, zijn dat de nadelen.(lijkt mij)
En hoe goed staat dat bureau bekend?
anneliez
12 jaar geleden
Het zal er zeker van afhangen of het een betrouwbaar bureau is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt je afvragen welke gevolgen dit kan hebben voor de sociaal emotionele ontwikkeling van jouw kind. Bedenk je daarnaast dat het ook slechts een marketingtechniek van het modellenbureau kan zijn. Je dient dan een fors bedrag te betalen voor inschrijving en een portfolio om vervolgens geen opdrachten te krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je zoon het zelf leuk vind en het een betrouwbaar bureau is, dan zou ik het zeker doen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn altijd enkele dingen waar je rekening mee moet houden.
Alleereerst, het allerbelangrijkste, je zoon moet het zelf willen! Wil hij dit niet, niet aan beginnen. Leg hem dus goed uit wat er gaat gebeuren en of hij dit leuk vind.

Een ander iets is dat sommige modellenbureaus een prijs vragen voor zoiets, ook al wordt hij zelf uitgenodigd.

Is het een bekend bureau, ook dat is belangrijk.

En als laatste, besef dat je zoon misschien in één of ander tijdschrift komt, waar heel Nederland hem kan zien. Is dat wat je wil? Dat is ook iets om goed over na te denken.

Veel plezier/succes ermee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kimath
12 jaar geleden
Nooit betalen voor inschrijving bureau! Dat zijn oplichters. Je betaald veel geld, krijgt een paar kiekjes en verder niks.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jup, daarom ook erbij vermeld ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Even een groot bedankje aan degene die mij als laatste hier een + gaf, daardoor ben ik nu level 3!!
Ook bedankje aan de rest van de +-geers hoor ;)
Een vriendin van mij heeft het wel gedaan. Financieel levert het weinig op. Het kost je heel veel tijd. Je hebt goed vervoer nodig. Je kind mag maar beperkt werken. Daarnaast is het een slecht voorbeeld voor je kind. Alleen maar uiterlijk vertoon. Natuurlijk zal het jou strelen omdat je kind gevraagd is, maar denk eraan dat hij gewoon lekker buiten hoort te spelen met zijn vriendje. Neem dan een foto en doe het in een album of maak er een tas van. Zo geniet jij van het uitzicht en je zoontje van zijn jeugd
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik zou zeggen doen!!want ik ken meiden die hadden kansen om topsporters te worden of foto model en ouders hebben toen nee gezegd en daar balen ze nu zo erg van..ja oke ik ben geen ouder en heb dus geen kind maar ik bekijk het in de situatie van uw zoontje..je kan altijd proberen..ik heb zelf op een sport gezeten(ben er nu van af) en ikdurfe iets niet mijn ouders hebben echt tegen mij gezegd van nou kom op doorzetten..Ookal wou ik er ECHT niet heen..daar ben ik mijn ouders echt dankbaar voor geweest!!dus voor mij pakt zoiets heel goed uit..

Give it à try
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou kijken of je er na elke opdracht er vanaf kunt komen, en niet verplicht bent om meerdere te doen.
Als het dan niet bevalt kunt je altijd na 1 opdracht stoppen.
En doe niet te veel, 6 opdrachten in een jaar?
Je zoon moet ook kind kunnen blijven en niet steeds als model moeten werken ipv spelen met vriendjes.

Hou het eerst op een laag pitje, als hij zelf echt model wil worden is er waarschijnlijk nog tijd zat!