ik heb vanaf 1 mei een nieuw functie en heb 5% opslag + 5% functietoeslag toegezegd gekregen. maar ik krijg geen nieuw contract waar dit in staat.help

na meerdere malen te hebben gevraagd om een nieuw contract of contractwijziging i.v.m. mijn nieuwe functie, heb ik via de mail toegezegd gekregen dat ik 5% opslag + 5% functietoeslag zou krijgen in een nieuw contract. echter heb ik maar een a4tje gehad waar mijn nieuwe bruto salaris ingaande op 1 mei 2011 op stond en that's it. ik mis dus nog de 5% functietoeslag en zowiezo een officieel contract. wat kan ik hier tegen doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (5)

Ha, die Aghdoumi;

Het is niet altijd gebruikelijk om salarisaanpassingen in het contract op te nemen en het is ook niet altijd in je voordeel. Dan zou je immers bij elke jaarlijkse verhoging een nieuw contract moeten krijgen. Spreek je leidinggevende of HR-functionaris nog eens aan op het bevestigen van de toezeggingen en bewaar deze papieren bij je originele contract. Ook als je een nieuw contract ontvangt het oude erbij bewaren. Gewoon om vragen, daar heb je recht op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet niet of er een afdeling Personeelszaken bestaat binnen jouw bedrijf. Daar zit namelijk altijd een vertrouwenspersoon waar je dit soort zaken kunt melden of vragen.
Als die er niet is, moet je naar je leidinggevende.

Het is de bedoeling, dat je inderdaad op papier (vóór dat je het eigenlijke contract krijgt) eerst een mededeling krijgt over je opslag, hoeveel, per wanneer enzv. Maar dus niet pas ná de ingangsdatum.

Meteen in de telefoon klimmen of naar de leiding stappen.
En blijven zeuren. Helaas is het bij veel werkgevers vaak niet anders. Er is dus ook niet echt iets aan te doen, behalve er zelf bovenop te blijven zitten.

Ze hebben je eerst de toeslag toegekend, deze per 1 mei ingevoerd, en jou pas daarna van op de hoogte gesteld. Tevens hebben ze je nog een toeslag beloofd, die niet op papier staat. Meteen werk van maken!!! Dit kan een werkgever echt niet zomaar doen. Het feit alleen al, dat je dus momenteel geen contract hebt, maakt dat je dus "zwart" in dienst bent. Zonder arbeidsovereenkomst, heb je geen werk.

Wat je eventueel nog zou kunnen is naar de bond. Bij de FNV bijvoorbeeld kan je ook via mail of telefoon je vragen stellen. Daar weten ze precies wat werkgevers wel en niet mogen, en kunnen hier ook werk van maken. Ik weet alleen niet in welke branche je werkzaam bent.

Heel veel succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als in het a4 tje niet de functietoeslag is verwerkt, dan heb je de bevestiging en het hoger salaris daarvan te goed.
Stuur een mail naar PZ daarover. Je krijgt niet bij de jaarlijkse salarisronde een nieuw contract maar wel heb je recht op een bevestiging van de opslagen. Dat is niet meer dan zakelijk correct.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hiervoor is geen contract aanpassing nodig. Je krijgt een brief met daarin de afgesproken nieuwe functie en salaris afspraken en de functie omschrijving.
12 jaar geleden
Ik heb op een pz afdeling gewerkt en in dit soort situaties ontvang je een formele brief met daarin de gemaakte afspraken ook wel een functiewijzigingsbrief genoemd. Een nieuw contract is niet nodig. De formele brief is een toevoeging op je contract moet je maar zien.

Je geeft aan dat je nog geen formeel akkoord op je functie toeslag ontvangen hebt. Geef dit aan bij je leidinggevende en de pz afdeling. Vraag waar je formele bevestiging blijft. Als men excuses blijft maken vraag dan wat het probleem is en dat ondanks een formele bevestiging je de toegezegde toeslag moet ontvangen.

Wel jammer dat je hierom moet blijven vragen. De werkgever verwacht nu dingen van jou mbt je nieuwe functie. Het is niet meer dan rechtvaardig als men dit formeel vast legt. Mocht je de toeslag niet ontvangen dan kun je een formele brief aan de directie schrijven met de bewijzen (mail).

Succes!