Stel je gaat op basis van 40 uur, 2900 bruto per maand verdienen. Hoeveel uurloon en maandloon wordt dat dan bruto als het 36 uur per week zou zijn?

Ik zit in een rekenfout verstrikt namelijk. 40 uur per week, is hoeveel uur per maand? Ik doe altijd x 4.3 ( weken) Als iemand toevallig ook weet hoeveel het netto is wat er over blijft. Daarnaast is het een Cao kleinmetaal. www.loonwijzer.nl kan ik even niks mee omdat ik mijn brutosalaris op basis van die 36 uur niet goed kan uitrekenen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.1K

Het beste antwoord

(2900/40) * 36 is je nieuwe maandloon. Dus € 2610.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, snel en simpel uit te rekenen, en ik dacht dat ik te simpel dacht, maar het was gewoon goed dus :)

Andere antwoorden (1)

Misschien een beetje simpel, maar ik zou het als volgt berekenen;
Kijk op je maandelijkse loonbriefje wat je per uur verdient.
4 uur per week minder werken, zijn 16 uren per 4 weken.
Je loon per uur maal 16 en dan weet je ongeveer wel hoeveel geld dat is. Dat trek je dan weer af van je maandinkomen.
amc
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb nog geen loonbriefje, dit was de aanbieding, maar ik zat gewoon ff te rommelen met die bruto 40 naar 36 uur. Ik kwam zo te zien zelf op 2610, maar dacht dat ik iets fout gedaan had :s Gekke is dat het zoveel geld scheelt als je maar 2 dagen per maand minder werkt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet zo gek; 10% minder werken (4 uur) = 10% minder loon