Welke beroepen zijn er die met de mode te maken hebben?

Ik wou eers tyliste worden maar,,,
als ik dat wordt dan moet ik naar amsterdam of naar new york verhuizen!
En dat wil ik niet:$

Weet jij het antwoord?

/2500

Nou modeontwerper en model en modefotograaf

Stylist, kostuum ontwerper, verkoopster in een kleding winkel, journalist bij een fashion magazine enzovoort...

Er zijn meer steden in de wereld dan amsterdam of new york hoor. Ook in het oosten, zuiden, midden, noorden van Nederland zitten grote steden waar ze stylisten nodig hebben. Overal waar optredens gegeven worden (concerten, cabaret, musicals, etc, etc) kun je terecht.

mannequin, een kledingzaak uitbaten, ontwerpen, fotograaf, modeshows organiseren........

Je kunt stoffen gaan ontwerpen of sieradenontwerpster worden of hairstyliste, lingerieontwerpster, hoedenontwerpster. Kortom: Je kunt nog uit genoeg beroepen kiezen. Ik adviseer je ook wat aan de Nederlandse taal te gaan doen want daar mankeert nog wel wat aan en zeg nou zelf, een wereldberoemde Nederlandse ontwerpster die slecht Nederlands spreekt en schrijft dat kan toch niet?

Je kunt ontwerpster worden van elk soort kledingstuk wat je maar wilt. Of assesoires gaan ontwerpen zoals sieraden, tassen en schoenen. Je kunt ook mannequin worden, een naaiatelier beginnen of in een kledingzaak gaan werken.

Of zoek eens op internet over de commerciele kant. Bijvoorbeeld commercieel medewerker textiel.

Bronnen:
eigen werkervaring

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100