Welke beroepen zijn er die met de mode te maken hebben?

Ik wou eers tyliste worden maar,,,
als ik dat wordt dan moet ik naar amsterdam of naar new york verhuizen!
En dat wil ik niet:$

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.4K
zondag
13 jaar geleden
Om je op weg te helpen in je carriere: het is styliste en Amsterdam en New York zijn met hoofdletters. Veel geluk!

Antwoorden (7)

Nou modeontwerper en model en modefotograaf
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Stylist, kostuum ontwerper, verkoopster in een kleding winkel, journalist bij een fashion magazine enzovoort...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn meer steden in de wereld dan amsterdam of new york hoor.

Ook in het oosten, zuiden, midden, noorden van Nederland zitten grote steden waar ze stylisten nodig hebben.

Overal waar optredens gegeven worden (concerten, cabaret, musicals, etc, etc) kun je terecht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mannequin, een kledingzaak uitbaten, ontwerpen, fotograaf, modeshows organiseren........
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt stoffen gaan ontwerpen of sieradenontwerpster worden of hairstyliste, lingerieontwerpster, hoedenontwerpster. Kortom: Je kunt nog uit genoeg beroepen kiezen. Ik adviseer je ook wat aan de Nederlandse taal te gaan doen want daar mankeert nog wel wat aan en zeg nou zelf, een wereldberoemde Nederlandse ontwerpster die slecht Nederlands spreekt en schrijft dat kan toch niet?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt ontwerpster worden van elk soort kledingstuk wat je maar wilt. Of assesoires gaan ontwerpen zoals sieraden, tassen en schoenen. Je kunt ook mannequin worden, een naaiatelier beginnen of in een kledingzaak gaan werken.
13 jaar geleden
Of zoek eens op internet over de commerciele kant.
Bijvoorbeeld commercieel medewerker textiel.