Ik werk bij een supermarkt en mijn baas vertelde mij vrijdag middag dat ik maandag moest werken mag dit op zo"n korte termijn zonder overleg?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (5)

Vermoedelijk wel en vrijwel zeker als je parttime werkt. Maar je mag mogelijk ook weigeren, alleen als je parttime werkt kan het wel zijn dat hij je de volgende keer ook minder vraagt. Met werken heb je weer wat geld en in een winkel werken brengt vaak met zich mee dat je moet werken als juist de meeste mensen vrij zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ligt aan je contract.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het ligt een beetje aan wat voor contract je hebt, en wat de CAO-overeenkomst vertelt. Wat ik mij kan voorstellen is dat werken op een feestdag op vrijwillige basis gebeurt, en het klinkt mij sowieso een beetje vreemd in de oren als je baas je op deze korte termijn kan verplichten te werken.
13 jaar geleden
Hoe is je werkrooster 'normaal' geregeld? Krijg je een maandlijst, werk je op vaste dagen? Moet je plotseling invallen wegens ziekte?
Vraag je baas (had je eigenlijk meteen moeten doen) waarom dit nu opeens moet.
Verder staan in de cao of je contract afspraken waar jij en je werkgever je aan moeten houden. Als hij vraagt of je wil werken kun je natuurlijk collegiaal/goede werknemer zijn, maar als je er echt op tegen bent om die dag te werken kun je dat ook aangeven.
Meestak is er wel een eegeling hoe ver te voren je werkrooster klaar moet zijn. Communiceer er over met je baas...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
op 2 Pasen werken in winkel ja ook raar maar kan wel andere werk zijn denk ik vakken vullen of zo