Heb ooit in een multinational de strijkamer ingevoerd (mits beperkte betaling per kg) waarom aanvaard men zulke innovatie niet?

Nochtans waren mijn medewerkers razend enthousiast. het heeft me een blaam opgeleverd vanwege mijn japanse bazen. Don't be too friendly with your subordinates!!!Nochtans blijf ik ervan overtuigd dat glijdende werkuren , hulp voor kinderen en strijken en één dag per week thuiswerken alle ten goed komen van de efficiëntie en de werksfeer van een bedrijf.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik denk dat in het algemeen Japanse managers niet erg begaan zijn met hun medewerkers. In Japan is hard werken en niet zeuren het motto. Zo'n initiatief maakt meer kans in een Nederlands of Scandinavisch bedrijf. Ik vind het een goed idee.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ga jij is effe snel hulp zoeken
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wat jij zegt klopt zeer zeker!

Daarnaast heeft de strijkkamer wellicht niet gewerkt, omdat de kosten niet opwogen tegen de baten.

Verder kan je een dergelijk initiatief beter introduceren bij een bedrijf die veel met personeel en speciaal hun tevredenheid bezig is.

Let er wel op dat je eerst een patent op iets dergelijks aanvraagt en je communicatie goed op slaat. Voordat je het weet gaat iemand anders er mee van door en wordt die er rijk mee.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Denk dat je bedoelt: Strijk-kamer. En waarom spreek je niet gewoon over een bedrijf? Is het zo belangrijk om over Multinational te spreken? Mits of Tegen beperkte betaling?

Een blaam opgeleverd? Ten goede komen...

Maar om tot een antwoord te komen op je vraag: Strijk-kamer is interessant als mensen hun was mee kunnen (niet mogen, maar fysiek in de mogelijkheid zijn) nemen of wanneer het om een pak-drager gaat.
Met andere woorden, voor het gros van de medewerkers zal het geen toegevoegde waarde hebben.

Dit antwoord vereist wel aanvullende informatie: Wie zie je het niet accepteren? De medewerkers, klanten of branche-collega's?