Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan je in deze situatie het best reageren op je baas?

Ik werk in de horeca en de bedrijfsleider is een beetje een apart typ, hij is ruim 2 meter lang. Hij loopt een beetje door de keuken en dan kijkt hij vanuit de hoogte met grote ogen en z'n neusgaten wijd open 'op je neer'.

Het voelt altijd alsof ik iets verkeerd heb gedaan, vervolgens vraag ik of er iets is en komt vervolgens met antwoorden als:
- Ik mag toch kijken waar ik wil?
- Moet overal altijd een reden voor zijn?

*dit doet hij eigenlijk bij iedereen die er werkt en ik ben nog steeds op zoek naar een geschikte oplossing voor dit moment. Iemand bruikbare tips?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
771

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als hij weer eens "op je neerkijkt" kun je reageren met:
Hi (naam), hoe is het met je? Dat is beter dan gelijk denken, dat je iets verkeerd hebt gedaan. Vraag hem naar zijn welzijn en wacht op zijn reactie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

'Doe eens niet zo uit de hoogte' lijkt me een leuk antwoord.

Het probleem is dat je geïntimideerd bent door zijn verschijning. Daaraan zou je wat moeten doen... Daardoor gedraag je jezelf anders en dat valt op. Humor lijkt me een goede oplossing!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Negeren, die amn kan het niet helpen dat hij, met zijn 2 meter op een ander neerkijkt.
Of je zegt gewoon goededag en je vraagt of je hem ergens mee kunt helpen
(Lees meer...)
anneliez
13 jaar geleden
Persoonlijk zal ik er niet teveel tijd aan besteden.
Sommige bazen zijn nou eenmaal een beetje raar (of chagrijnig)

Maar als jij gewoon goed je werk blijft doen, en hij geen reden heeft om te klagen dan kan hij je moeilijk ontslaan of iets in die richting.

Als hij je irriteert moet je meer je best doen om hem te negeren, of het gewoon zeggen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hij is 2 meter dus kijkt altijd op mensen neer. Kan hij niks aan doen. Jij ervaart het als storevd of intimiderend, dat is jouw probleem.
Misschien is het voor hem ook niet prettig altijd de grootste te zojn. Mensen verwachten een sterke stoeren man, maar ook hij heeft zijn zwaktes. Zijn probleem us misschien wel dat hij altijd hulp moet vragen, omdat zijn voorkomen het niet bij mensen oproept om ook eens lief te zijn voor hem, of voor hem te zorgen.
Zeg ik, 1.83 lang en ik hoor ook dat ik in eerste instantie nogal sterk, onafhankelijk en zelstandig over kom. Maar ook grote mensen hebben een klein hartje!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding