Is het toegestaan dat mijn vakantiegeld in mn maandelijkse salaris zit verwerkt?

Ik werk in de vrije sector, zonder CAO. Eerst een half jaar contract gehad (vanaf sept vorig jaar) en nu net begonnen met een jaar contract. In mn contract staat dat mn loon incl. 8% vakantiegeld is. Mag dit wel?
Alvast bedankt, dave

Toegevoegd na 30 minuten:
Ik heb overigens gewoon een 40 uurs contract.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat heb je ook vaak als je in een supermarkt werkt en mijn zus heeft het ook in de zorg.. Het is waarschijnlijk wel toegestaan als zullen er wel weer regels aanzitten denk ik..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wees blij. Weet je wel wat vakantiegeld is? Dat is een deel van jouw loon dat je werkgever achterhoudt omdat jij als domme arbeider anders vast alles uitgeeft in het café in plaats van een deel te sparen. Om ervoor te zorgen dat jouw bloedjes van kinderen toch nog een weekje naar Zandvoort kunnen, krijg je een deel van je eigen loon pas als het bijna vakantietijd is. Dat is de achtergrond van vakantiegeld. Een achterlijk gebruik gebaseerd op een beledigende veronderstelling, waardoor de werkgever niet mag beschikken over zijn eigen geld aan het eind van de maand waarin hij dat geld verdiend heeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja maar aangezien mijn loon al weinig is, is het wel een beetje jammer dat dit er ook al bijzit ;-)! En ik lees dat het all-in-loon mag maar dat dat wel op de loonstrook aangegeven moet staan en dat is niet het geval bij mij..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee hoor, geen frustratie, alleen kennis over de achtergrond van vakantiegeld en een mening daarover. Je hoeft niet gefrustreerd te zijn om iets achterlijk te vinden. @gast: dan zet je zélf toch 8% opzij? Dan krijg je er nog rente over ook, in plaats van dat je werkgever dat incasseert. Het zou zelfs zomaar kunnen dat dit belastingtechnisch in je voordeel is en je dus meer overhoudt.

Antwoorden (2)

Ja dat mag! Vaak is dat ook zo geregeld bij een 0- uren contract. Je ziet het ook vaak in de zorg dat dit gedaan word. Maar je zou je cao eens goed moeten bekijken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat mag, omdat je geen CAO hebt. In de CAO worden dit soort zaken vaak geregeld. Misschien zitten je vakantiedagen ook wel in je loon verwerkt, kijk dat maar eens na.