Werk en woning zoeken in een andere stad.. Waar begin je dan??

Graag wil ik verhuizen naar een andere stad binnen Nederland om, als het ware, opnieuw te beginnen.
Ik weet alleen niet zo goed waar ik moet beginnen.
Ik heb nog altijd mijn vast werk hier, maar ook dat wil ik opgeven en ander werk vinden in een andere gemeente.
Dat zou opzich geen probleem zijn, maar zolang ik niet eerst een woonruimte heb kan ik niet solliciteren naar een nieuwe baan. En daarbij kan ik niet zomaar een woning huren zonder eerst weer vast werk te hebben. Ik wil zo graag weer op mezelf wonen in een nieuwe omgeving, maar ik weet totaal niet waar ik moet beginnen en welke stappen ik eerst moet zetten.. Misschien kan iemand mij hierin adviseren. Alvast bedankt =)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.9K

Antwoorden (3)

ik zou eerst zoeken naar ander werk en dan tijdelijk heen en weer reizen,dan pas op zoek naar woonruimte. het is tegenwoordig niet zo makkelijk om ander werk te vinden wat bij je past dat zou ik als eerste aanpakken. verhuizen kan later nog. succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Precies. Bedenk eerst wat een acceptabele reistijd is voor jou en besluit aan de hand daarvan waar je gaat solliciteren. Daarna kun je verhuizen.
Op de particuliere markt zijn de wachtlijsten niet heel bijzonder lang. Afhankelijk van waar je nu woont zou een tijdje forenzen geen groot obstakel moeten zijn. Niet ideaal natuurlijk maar je zal er niet onderuit gaan komen tenzij je nieuwe baas ook meteen een woning regelt (en dat gebeurd niet zomaar). Nederland heeft een uitstekend wegennet en zelfs als je van openbaar vervoer afhankelijk bent zijn is het vaak nog best een optie om een tijdje de lange reistijden voor lief te nemen.

Eerst die andere baan is toch de betere optie (er even vanuit gaande dat je nu een dak boven je hoofd hebt en een post adres). Al is het maar omdat je dan zeker weet dat als je dan naar een woning gaat zoeken je een woning in de buurt van je werk kan zoeken. Dat is nog altijd gemakkelijker dan hopen op een vacature in je nieuwe woonomgeving. In het slechtste geval zit je waarschijnlijk een tijd in een dure studio maar ook dat kan leuk wonen zijn. Je hebt alleen weinig oppervlakte voor je geld maar er zijn nauwelijks wachttijden voor. Dikke kans nog dat er wel iemand is in het bedrijf die een paar pointers heeft voor particuliere huur in de buurt (al is het maar om uit te leggen in welke buurten je wel of niet zou willen wonen).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je heel ver weg wilt van waar je nu zit en je ziet toch n hele leuke baan, dan moet je een heel goeie solli brief schrijven en veemelden dat je bereidt bent voor de baan te verhuizen. Ik zou er ook bij zetten dat je het erg prettig zou vinden als je nieuwe werkgever je eventueel kan helpen bij (tijdelijke) huisvesting aldaar. Het zegt nl ook iets over je motivatie om te werken als je er zelfs voor wilt verhuizen.
Succes!!!