Waarom staat er vrijwel nooit vacatures op een (ziekenhuissite) voor artsen, terwijl er een grote nood is?

Dit viel mij nogal op. Ik weet dat er behoorlijk wat vraag naar is, net zoals bij verpleegkundigen etc, maar die vacatures vind je wel op sites (zowel uitzendbureaus als op ziekenhuissites zelf).

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

De vacatures voor artsen worden vaak intern vervuld dmv studenten/ (co-)assistenten die doorstromen en worden aangenomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De sollicitatie/werving van artsen gaat via een apart(medisch) circuit.
Als buitenstaander merk je daar inderdaad (bijna) niets van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat de arts een zelfstandig beroep is. Hij is dus niet in dienst van het ziekenhuis, maar zit vaak in een maatschap die zich als het ware verhuurt aan het ziekenhuis.

Toegevoegd na 5 minuten:
Ze zijn vaak wel verbonden aan een ziekenhuis, maar krijgen per consult/patient/operatie/handeling betaald. En ook voor het geldt: als ze ziek zijn hebben ze geen inkomsten (tenzij uit een verzekering).