Wie kan mij helpen met mijn baantje?

hallo allemaal, ik heb net op de site van albert heijn gekeken voor een baantje. Ik zou heel graag kassamedewerker willen worden. Ik ben 14. Hoe moet ik hiermee beginnen? Gewoon maar de informatiebalie toe lopen? Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Gewoon naar de informatiebalie lopen is al een goed begin. Maar kassamedewerker moet je voorlopig niet op rekenen, daar ben je gewoon nog te jong voor, voor de verantwoordelijkheid die erbij komt kijken dus. En ook voor de arbeidsinspectie.
Als je naar de balie gaat, wees beleefd, stel jezelf even voor, en kom met een goede reden waarom je juist daar wil werken (mijn moeder vindt dat ik mn eigen zakgeld moet verdienen is geen goede reden, jezelf in de t vak willen verdiepen wel. Dat je ooit kassawerk wilt doen hoef je ook niet te verzwijgen. En als je erbij zegt dat je begrijpt dat dat er voorlopig nog niet inzit kom je in ieder geval over als iemand die al goed nagedacht heeft over wat hij wilt
anneliez
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Als jij 14 jaar bent, dan kom jij niet achter de kassa terecht, je begint dan bij het schappen vullen. Je zou een baantje kunnen nemen als kranten jongen of folders rond brengen. Meer zit er helaas ( officieel) niet in voor een 14 jarige... Mijn dochter heeft hetzelfde probleem..

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik weet het niet helemaal zeker, maar volgens mij moet je 15 jaar zijn wil je aan het werk kunnen bij AH
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om kassa te mogen draaien bij de albert heijn moet je minimaal 16 zijn.
Volgens mij mag je op je 14e nog niet schappen vullen of wel. Dat weet ik niet.

Toen ik nog bij de AH werkte werden alleen mensen aangenomen vanaf 15 en die mochten alleen in de ochtend en middag werken.
Vanaf 16 ook in de avond of kassa's draaien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kan jij ook worden, kassamedewerker. Alleen nu nog niet.

Begin met een sollicitatieformulier in te vullen met een foto erbij. Je wordt opgeroepen als er plek is (en als je de juiste leeftijd hebt). Schrijf daarbij dat het je doel is om bij de kassa te werken.

Als je daar een poosje werkt, je begint als vakkenvuller, en men ziet dat je hard, netjes en correct werkt, dan heb je zeker kans op doorgroeimogelijkheden. Veel jonge mensen komen zo aan een andere interne baan dan vakkenvuller.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon elke week even langslopen vragen of ze al een functie hebben. Na een tijdje begint de bedrijfsleider je te kennen en als ze dan iemand nodig hebben, dan ben jij de eerste die gebeld wordt.

Zo heb ik het aangepakt. Twee maanden gewoon elke zaterdag even bij de supermarkt naar binnen. Toont motivatie. Heb daar alles bij elkaar zeven jaar gewerkt.