Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

mag mijn werkgever me voor de arbeidstijd is verstreken ,en er op dat moment geen werk voorhanden is , me naar huis sturen .

Mag mijn baas deze uren van mijn snipperuren afhouden
Ik werk op basis van een vast contract driedagen in de week 7 uur en 15 min per dag.
groeten vdmeerakker

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
893
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In verband met dit soort kwesties is lid worden van een vakbond een goede investering !

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

nee dat mag hij niet

jij ben voor het aantal uren dat op je contrakt staat aangenomen en dat dient hij jou ook te laten werken.Ook al is er geen werk jouw verlof uren zijn van jou.
ik kan mij voorstellen dat hij dat wil.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hij mag je, bij gebrek aan werk, wel eerder naar huis sturen, maar dan wel met behoud van betaling. De verlofuren zijn van jou en daar mag je werkgever niet aankomen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hij kan wel overleggen met mensen om hun contract te verlagen als dat helpt om mensen in dienst te houden. Hij zal iets moeten doen met zijn planning, zorgen dat er werk komt en anders reorganiseren. Dit kan arbeidsplaatsen kosten maar is dan wel zoals het hoort.
Wat hij nu wil doen (of doet) mag niet omdat je een vast contract hebt en geen oproepovereenkomst of min/max- contract.
Zoek ook even op wat hier over in jullie CAO of arbeidsregelingen staat. Dan heb je bewijs voor hem dat het niet mag (of misschien staat er iets anders over in de CAO waardoor het wel mag maar dan weet jij dat ook).
Als je lid bent van een bond dan kun je de vraag ook daar stellen of aan je rechtsbijstandsverzekerning, juridisch loket van je woonplaats of personeelszaken van je werk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding