Opleiding om lichamelijk en/of geestelijk gehandicapte mensen te begeleiden in het dagelijks leven.

Ik ben 35 jaar en ik vind het geweldig om mensen te begeleiden met een handicap. Ik heb hier geen opleiding voor. Weet iemand waar ik moet zijn om hier mijn beroep van te maken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

je kan informeren bij www.ipsedebruggen.nl die kunnen je wel verder helpen.
dat is een organisatie daar valt de hooge burch in zwammerdam onder, en ursula in nieuwveen enz.
een kennis van mij is daar intern opgeleid en werkt daar nu, en heeft het er geweldig naar haar zin.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet niet waar je woont natuurlijk, maar in je omgeving zijn er vast organisaties die deze zorg bieden. Daar zul je even 't net voor op moeten.
Wat je ook kunt doen is informeren bij ROC's bij je in de buurt die buurt.
Je kunt bij zowat elke opleiding kiezen voor 'n bol-(naar school en af en toe stage) of bbl-traject(werken en 1 dag in de week naar school).
Opleidingen die je kunt overwegen zijn bv Verpleging (zijn ook nodig in deze vorm van zorg) of Verzorging. Maar wat tegenwoordig vaak gedaan wordt is MMZ. Dit is een opleiding waarin je veel leert over de mens (ontwikkeling, ziektebeelden e.d.) en daarnaast leer je ook wat over hoe iemand te verzorgen, dus bv hoe was je iemand. Een zeer gevarieerde opleiding dus.
Als je contact legt met 'n ROC in de buurt kunnen zij je vast meer info geven.
Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoi!
Ik ben 38 jaar en ben ook opnieuw begonnen. Ik ben met de SPW 4 begonnen en het is geweldig. Bij de NHA, en dat is zo ontzettend goed geregeld bij hun.
ROC is geen optie als je onze leeftijd hebt, vind ik.