niet al te lange opleiding met werkgarantie?

Ik ben 40 en denk er aan om een opleiding te gaan doen. Maar wel 1 waarmee ik werk kan krijgen. Ik heb al een diploma als afdelingssecretaresse en medische kantoorvaardigheden. maar volgens mij is er niet zo heel veel vraag naar medische secretaresses. Daarbij woon ik wat verder weg van een grote stad zoals Amsterdam. Eerlijk gezegt heb ik ook geen zin in een jarenlange opleiding. Ik heb kinderen en wil ook graag geld verdienen eigenlijk.

Weet jij het antwoord?

/2500

Waar je naar kunt kijken zijn opleidingen die je in BBL-vorm kunt doen of de duale variant. Dan werk en leer je tegelijk. Je gaat dan bv één dag in de week naar school. Daarnaast werk je vaak 27 tot 32 uur. Het enige nadeel waarom mensen dit vaak niet doen is dat het relatief weinig betaald. Maar dat moet je bekijken met de organisatie waar je dan gaat werken. Bekijk de websites van de evt. organisaties waar je zou willen werken en bekijk de sites van ROC's bij je in de buurt voor de mogelijkheden. Succes!

Bejaardenzorg. Werk zat! Driejarige opleiding. MBO niveau 3. Wellicht kan je een werken-en-leren-traject regelen bij een verzorgingshuis.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100