Ben ik verplicht uit te werken bij mijn bijbaantje? Zelfs als ik dan al nieuw werk heb gevonden? Ik ben 16, en heb een bijbaantje.

Toegevoegd na 6 minuten:
Ik werk nu al ongeveer 5 maanden bij mn huidige werkgever. Wel heb ik na 5 maanden nog geen loon gehad, tot mijn ouder er achteraan ging en alles nu geregeld is. Ik weet niet of ik dit als reden voor mijn directe ontslag mag gebruiken, en of ik uberhaupt wel meteen ontslag kan nemen.. Moet ik nou uitwerken of niet?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

als je ander werk hebt, gelijk vertrekken natuurlijk.
5 maanden werken,en dan op je geld wachten en alleen bij tussenkomst van je ouders gebeurd er wat.
je huidige baas denkt dat we hier nog in 1900 leven, laat hem maar merken dat dat niet zo is en stap gelijk op.
ik neem aan dat je geen contract getekend hebt.
dit zijn van die bazen die alle regels aan hun laars lappen, en om over een beetje fatsoen maar te zwijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat je het zo lang vol gehouden hebt zeg! Gelukkig is alles geregeld! Het is wel netjes om je opzegtermijn nog even vol te werken MAAR als hij/zij je dit weer flikt zou ik dat een goeie reden vinden om meteen te stoppen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je geen contract hebt, kun je natuurlijk altijd vertrekken. Wanneer je wèl een contract hebt, zal daarop aangegeven staan wat de opzegtermijn is. Is dat niet het geval? Dan is er ook geen opzegtermijn, en kun je alsnog per direct vertrekken.
Overigens kun je ook zonder problemen vertrekken wanneer je wel een contract hebt, alleen kan je baas dan moeilijk gaan doen over de uitbetaling van uren die je wel gewerkt hebt.

Toegevoegd na 1 uur:
Het is onzin wanneer je je geld niet krijgt, dat je dan toch door zou moeten werken. Dat hoeft ook niet. In de CAO is namelijk ook opgenomen dat jouw baas je moet uitbetalen, binnen de gestelde termijn (over het algemeen gebeurt dat per maand) Wanneer hij dat niet doet, pleegt hij contractbreuk. Het contract tussen jou en je werkgever is dan opgeheven. Dat betekent dat jij die vier weken niet hoeft te blijven werken.