Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik het beste tijdens een gesprek met mijn nieuwe werkgever vertellen dat ik een mantelzorger ben?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
515

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Door het gewoon te vertellen.
Dit is op zich geen informatie die je moet delen met een werkgever, maar het is wel handig om het te vertellen omdat je hierdoor wellicht minder flexibel bent.
Ik heb hetzelfde. Kan hierdoor niet altijd zomaar ruilen of overwerken. Mijn werkgever weet dit en respecteert dit.

Ik heb dit gezegd tijdens een van de eerste gesprekken die ik had met mijn directe leidinggevende. Ook heb ik het gezegd tegen collega's tijdens zo'n moment waarop je wat meer over je zelf verteld (tijdens de koffie)

Je moet er niet zo'n enorm issue van maken denk ik. Het is iets dat hoort bij je leven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zeg ook: gewoon vertellen. Niet eromheendraaien, niet proberen te bagatelliseren alsof het nooit invloed op je werk (bijvoorbeeld beschikbaarheid) heeft, gewoon zeggen zoals het is.

Weet je wat het is? Als je nieuwe werkgever er een probleem van maakt, kun je dat beter zo snel mogelijk weten. Dan kun je namelijk direct op zoek naar een betere werkgever.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding