Welke eerste zin kan ik in een email zetten aan mijn studieloopbaancoach die je al een paar jaar niet gesproken hebt en iets van nodig hebt?

We hebben beiden geen contact opgenomen, maar nu heb ik bepaalde papieren nodig van diegene en ik weet niet hoe ik moet starten, daar we heel lang geen contact hebben gehad en dan vind ik het raar om direct te vragen wat ik nodig hebt.

Het gaat om de eerste paar zinnen.

Alle suggesties welkom.

13 jaar geleden

Het beste antwoord

Als het klopt wat InekevL suggereert - nl. dat je er spijt van hebt zo lang geen contact te hebben gezocht - zou ik het informeel doen. Je zou de mail kunnen beginnen met: Misschien herinnert u zich mij niet meer, maar ik ben degene die tijdens mijn studie in 200* ... en dan vul je hier wat anekdotes in die de verhouding wat persoonlijker maken.
Dan kom je met de vraag over die gegevens die je wilt opvragen.
En dan zou je -al of niet?- kunnen besluiten met de mededeling dat je die gegevens wel wilt komen ophalen, wat meteen een aanleiding is om het persoonlijk contact te herstellen.
Het hangt er maar helemaal vanaf hoe veel belang je hecht aan het contact tussen jullie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

L.s.,

Inzake mijn opleiding heb ik de volgende stukken nog niet in mijn bezit.

Stukken
1.
2.
3.

Zou jij deze mij alsnog zo spoedig mogelijk willen doen toe komen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
l.s. gebruik je alleen als aanhef in een rondzendbrief (naar een groep mensen dus) en ook dan is het behoorlijk ouderwets.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is niet waar.
Wij gebruiken dit dagelijks in zakelijke brieven.
Of als wij intern e-mail versturen. Maar het is ook maar een opzetje.
Kom zelf eens met een voorbeeld brief voor Annswers dan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zou het wat informeler doen, waarom zo formeel?? het is immers je coach geweest! begin met: "ik weet niet of je me nog kent, maar heb een jaar geleden een studieloopbaan traject bij u gevolgd." daarna vragen om de stukken: ik zou je willen vragen om.... met de reden..... (zeg erbij dat het belangrijk voor je is!) wees duidelijk, to the point, zeg wat je wilt. gewoon doen hoor! enne.... je kunt ook even bellen? dat is sneller, en mijn ervaring is dat je dan eerder krijgt wat je wilt, omdat je wat directer contact hebt dan per email. emails zijn makkelijk vergeten, of blijven onbeantwoord. gewoon bellen, dan kun je daar meteen afspraken over maken. veel sneller, en ik denk effectiever!!
succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit voorstel van herfst sluit aan bij wat ik wilde adviseren.
Bij de reacties staat het antwoord (van herfst).
Ik begrijp uit jouw woorden dat je het eigenlijk vervelend vind dat je nooit eerder contact hebt opgenomen, maar dat is doodnormaal hoor.