Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag je werkgever deze informatie gebruiken ?

Om het pand te betreden hebben we een toegangscontrolesysteem, mag je leidinggevende deze informatie gebruiken om te kijken hoe laat jij binnen komt dan wel weer weggaat ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
645

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (8)

Natuurlijk mag een werkgever zijn personeel controleren of zij wel tijdends de arbeidsuren waarvoor ze betaald worden, aanwezig zijn.
Het is een controlesysteem wie er toegang krijgt en ook arbeidsuren worden vaak geregistreerd. Een werkgever heeft het recht dit te controleren.
(Lees meer...)
amc
13 jaar geleden
Natuurlijk mag een werkgever de prikklokgegevens gebruiken. Ik heb altijd gehoopt op een werksituatie met een prikklok, helaas ben ik die nooit tegengekomen. Ik moest altijd mijn tijden opschrijven en kreeg overeenkomstig betaald.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sure, dat is niet anders dan wanneer de werkgever bij de deur zou gaan zitten om te zien wanneer je binnenkomt en weggaat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat mag een werkgever heeft het recht om te weten of jij je contract uren wel werkt of in elk geval aanwezig bent
(Lees meer...)
13 jaar geleden
wat ben je van plan ;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Precies wat ik dacht.
Ja dat mag.

Maar............jij hebt er ook recht op om te weten of de werkgever dat systeem ook daarvoor gebruikt.

Vroeger hadden we een prikklok om te zien hoe laat iedereen binnen kwam en hoe laat naar buiten en of iedereen dus wel de uren maakte waarvoor die betaald werd.
Nu gaat dat elektronisch.

Vraag het dus gewoon aan je werkgever of hij dat ook zo gebruikt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja. Handig hoor, voor de werkgever. Zwart op wit de correcte gegevens in deze van zijn werknemers.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Natuurlijk mag hij dat, hij is je werkgever en betaald je voor je aanwezigheid (en het werk dat je verricht).
Ook voor andere zaken zoals de veiligheid kan men hieraan zien hoeveel personen er in het gebouw zijn bij bvb. brand en men moet evacueren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding