Onder de werkweek wordt ook verstaan het aantal uren van een week waarop gewerkt wordt. Een volledige baan is in Nederland, afhankelijk van de bedrijfstak, tussen de 32 en 40 uur (meestal 36-38 uur). De Europese Unie heeft een maximum gesteld voor de werkweek van 48 uur. Zelfstandigen en mensen die veel (al dan niet betaald) overuren maken, hebben soms een werkweek van meer dan 60 uur....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja bovenop de veertig urige werkweek mag je ook een aantal overuren maken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De normale werkweek is tussen de 36 40 uur fulltime. Er zijn echter mensen die werken veel meer die maken dus overuren betaald of onbetaald dat heeft weer met de functie te maken en de salarisschaal waar ze inzitten. Ik ken mensen die tussen de 70 en 80 uur in de week werken.
13 jaar geleden
De werktijden zijn gereld in de arbeidstijdenwet, en deze varieert nogal.