Als je op gesprek mag komen (intakegesprek) bij een uitzendbureau, moet je daarna nog bij de werkgever op gesprek?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.2K

Antwoorden (4)

In de meeste gevallen wel. Het uitzendbureau doet de voorselectie, maar daarna wil de werkgever natuurlijk zelf ook beoordelen.

Het komt wel eens voor dat voor b.v. productiewerk geen gesprek met de werkgever plaats vindt. Zij bellen dan een uitzendbureau en vragen om een aantal medewerkers.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat hangt er van af wat uitzendbureau en opdrachtgever hebben afgesproken. Als het wat 'eenvoudiger' werk betreft, kan het uitzendbureau vaak het intakegesprek alleen af. Betreft het een andere functie, dan kan het uitzendbureau als 'eerste sluis' functioneren. Daarna moet je dan nog eens bij de opdrachtgever op gesprek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mogelijk, dat hangt van de werkgever en het soort opdracht af. Vertrouwt de werkgever blind op het oordeel van het uitzendbureau, dan zullen ze het voldoende vinden als het uitzendbureau vindt dat je voldoet. Hun risico is immers ook niet zo hoog; als je niet bevalt, kunnen ze je zo weer vervangen door een ander.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat ligt eraan om welke functie het gaat. Is het bijvoorbeeld een functie voor een groot bedrijf waar je productiewerk gaat doen? Dan komt het wel eens voor dat het uitzendbureau de hele selectie doet en dat je dan gewoon geplaatst wordt.

In bijna alle andere gevallen zul je door de werkgever worden uitgenodigd voor een gesprek en zullen er ook meerdere kandidaten zijn. Wellicht wordt je ook nog voor een tweede gesprek uitgenodigd. Afhankelijk van de zwaarte van de functie, kan er zelfs nog een assessment worden gedaan voordat je wordt aangenomen.

Dit alles neemt niet weg dat het heel belangrijk is om bij het intakegesprek bij het uitzendbureau al een goede indruk te maken, dus kleed je netjes, bereid je voor en neem het serieus!

Voor tips voor een sollicitatiegesprek: www.carrieretijger.nl