Bij sollicitatiebrief heb ik wel een naam van de contactpersoon maar weet niet of dit een mevrouw of een meneer is wat kan ik het beste er neerzetten

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik zou even bellen en het navragen, heb je gelijk een goed excuus om te bellen en even bellen voor een sollicitatie is een aanrader. En anders het: Geachte heer, mevrouw, en laat je de naam weg.

Geachte mevrouw, mijnheer, (en dan de brief beginnen)

Dhr/Mw... dan is t altijd goed...

Geachte heer/mevrouw ,

In dit geval zou ik de brief richten aan de leden van de sollicitatiecomissie. Je begint je sollicitatiebrief dus met: Geachte leden van de sollicitatiecomissie, Als je dit niet wilt kun je altijd de brief richten aan: Geachte mijnheer, mevrouw (de Bok), Dan is het ook prima.

Maakt niet uit als je maar niet gaat bellen! Google eens op de naam / kijk op website en zoek naar ev. foto's van medewerkers etc. Ben creatief en zoek het uit zonder dat je iemand lastig valt. (bij een groot bedrijf weet de portier het vaak) Geloof me, ik heb een bedrijf en heb er een pesthekel aan als sollicitanten me bellen. Echt, bij mij werkt dit niet. Je mag me mevrouw, beste, mijnheer, heer, sinterklaas noemen als je maar voldoet aan wat we als profiel hebben opgesteld, en me niet lastig valt voordat we je uitnodigen. Als je wat kunt kom jij er wel achter of jouw brief naar een heer of dame moet. Succes!

Wat je kunt proberen is de naam en die van het bedrijf te googlen. Als je geluk hebt komt die kombinatie eruit en kun je zien of dit een man of vrouw is. Dit moet je echt weten voordat je de brief op de post doet.

Kijk even op LinkedIn of je de persoon daar kunt vinden. Veel mensen uit het bedrijfsleven hebben een LinkedIn profiel.

Geachte Janssen, dus alleen de achternaam.

bel even met het bedrijf en vraag aan de telefoniste of het een heer of mevrouw betreft. Zo val je de betreffende medewerker niet lastig en ziet jouw aanhef eruit zoals die hoort te zijn. als het een niet al te groot bedrijf betreft dan kan de site ook al uitkomst bieden en die moest je toch al bekijken ter voorbereiding van het gesprek.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100