Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

In een sollicitatiebrief vermelden dat ik instromer ben in het 2e jaar?

Dit jaar ben ik ingestroomd in het 2e jaar voor de opleiding apothekersassistente. Dit komt erop neer dat ik op dit moment lang niet zoveel weet als mijn mede 2e-jaars. Nu moet ik in de 2e periode van dit cursusjaar stage lopen. Ik moet een sollicitatiebrief schrijven naar de apotheek die school mij heeft toegewezen. Maar moet ik in de sollicatiebrief vermelden dat ik instromer ben?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
736

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als je het een beetje draait, zou je dit juist in je voordeel kunnen laten werken. Bijvoorbeeld door dit te vermelden en dan toe te voegen dat je juist daardoor extra gemotiveerd bent en te benadrukken hoe graag je wil leren. In een eventueel persoonlijk gesprek kun je ook nog eens vertellen dat je juist heel hard aan het leren bent om nog voor het begin van de stage de 'achterstand' zoveel mogelijk in te halen.

Het feit dat je kon instromen hoeft geen diskwalificatie te zijn, het houdt ook in dat je voldoet aan de eisen voor de opleiding, anders werd je niet toegelaten in het tweede jaar. En wat heb je hiervoor gedaan? Misschien kun je dat juist gebruiken om aan te tonen dat je ook ervaring op een ander gebied hebt (als het natuurlijk relevant is).

Bij een stage kijkt het bedrijf vaak vooral naar motivatie en hoe leergierig iemand is. Persoonlijkheid en houding is hierbij erg belangrijk. Benadruk je positieve ervaring en goede eigenschappen!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

natuurlijk moet je dat aangeven, het tekent ook je motivatie om deze opleiding te doen. Nog belangrijker is om aan te geven waarom jij die stage belangrijk vindt. En vertel eens een beetje van waarom jij dit wil worden? Daarop zal men selecteren, niet op je opleiding, want men weet toch wel dat een stagair nog heel veel moet leren!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk als er geen instromers zijn kan je de opleiding niet volgen en ook de apotheker heeft stage gelopen en zijn assistenten ook dus je bent niet minderwaardig, maar waardevol voor de toekomst.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding