Welke acties kun je ondernemen als je baas loon inhoudt?

Ik hou zelf altijd goed bij hoeveel uur ik per week draai, elke week krijg ik ook een overzicht met mijn gewerkte uren. De uren waren 57 in een periode, en ik heb er 51 uitbetaald gekregen. Dit was al in augustus.

Ik heb al met bewijzen bij mijn baas gezeten, en hij zegt dat het inderdaad niet klopt en hij het zou gaan regelen. Elke keer heb ik het hem gevraagd en hij zegt telkens dat ze er mee bezig zijn. Maar nu, in november, heb ik nog altijd 6 uur niet betaald gekregen, het gaat toch om het geld waar ik voor werk.

Welke acties kan ik nog meer ondernemen dan alleen maar achter hem aan lopen en het steeds te vragen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Vraag aan hem waarom hij dat niet heeft uitbetaald en werken er meer mensen dan moet je eens informeren of er meer mensen zijn die dat probleem hebben en als dat zo is dan met zijn allen naar hem toegaan en vragen om het loon. Samen sta je sterker. Je kan misschien goed verdienen maar als je niet betaald wordt heb je er niets aan. Houd hij echt loon in of berust het op een fout in zijn administratie. het kan ook een foutje zijn dat jij extra hebt gewerkt en jij telt wel de uren en hij ziet het in zijn lijst niet terug omdat het er niet staat leg de uren lijsten eens naast elkaar. In elk geval blijven vragen. Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

De vakbond inschakelen is een mogelijkheid. Anders moet je een advocaat nemen dat kan duur worden. Schrijf hem zo en zo een brief waarin je uitlegt wat er niet klopt met en kopie van je urenbriefjes. verstuur het aangetekend.
13 jaar geleden
ronron1212
13 jaar geleden
Moet je lid van zijn. Gegeven ja maar als je doet wat ik schrijf heb je een aangetekende brief verstuurd.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
je hoeft helemaal geen aangetekende brief te sturen. Als je de werkgever zelf de brief overhandigd, is dat goed genoeg. Bespaar je de kosten, om een brief aangetekend te versturen.
Juridische stappen of televisie programma's inschakelen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
rechtzaak starten.
Dan krijg je bovendien 50% rente wegens niet en dus te late betaling.
Ik help je wel als jurist