bij de post in nederland is geheimhouding gegarandeerd, net als in alle andere west europeesche landen. nee, dat wordt niet gecontroleerd.
in ieder geval niet standaard. soms blijkt uit aanwijzingen bij de politie, dat er een misdrijf op komst is, dan kan er, net als in onze privé situatie, een vorm van huiszoeking worden uitgevoerd. dat kan overigens alleen met goedkeuring van de bevoegde instantie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alleen als er een duidelijk luchtje aan zit. Je zou hierbij kunnen denken aan een pakket drugs van enkele kilo's. Of zoals in het verleden het verdachte poeder anthrax.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wees naar zeker van wel. Brieven worden ambtshalve geopend. Hoe de selectie is weet ik niet, maar van een collega werden in het verleden alle brieven geopend en weet gesloten met tape waarop stond dar de brief ambtshalve was geopend.
Het vervelende is, dat je nooit te weten kan komen waarom? Sta je op een zwarte lijst of zo?
Alle telefoongesprekken en alle emails worden gechecked. Of dat door een persoon of een computer gebeurd is niet belangrijk. Ze hebben t.t.t. de liefdesgesprekken van Diana met haar luitenant wel afgeluisterd en gelekt naar de pers. Je mag niet eens brieven, emails of telefoons versleutelen!

Toegevoegd na 2 minuten:
en emails en telefoongesprekken worden bovendien bewaard gedurende een zekere tijd. In Nederland wordt door de politie meer telefoons afgeluisterd, door een persoon dus, dan waar ook ter wereld, meer dan in de meest totalitaire staten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze halen de meeste pakketjes door een scan heen, die ze ook op het vliegveld hebben. Dit doen ze vooral om drugs, wapens, gevaarlijke dingen en evt. levende dieren eruit te kunnen halen. Dit doen ze tenminste wel in Australië, dus het lijkt me wel dat ze het ook in Nederland doen.
Zie: Border Security, Veronica