Waar komt de naam Deense kar of Danish Trolley vandaan?

Deense Karren worden gebruikt in de blomen en planten wereld, voor transport.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.7K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goeie vraag inderdaad, ik weet ook geen antwoord. Wel leuk om ook te weten: mijn vriendin werkt op de markt met bloemen en planten, en vaak vragen mensen daar om een bonsai. Ze hebben dan een beeld voor ogen van een kleine (gemanipuleerde) boom. Terwijl 'bonsai' letterlijk 'plant in pot' betekent! Dus eigenlijk is elke plant in een pot een bonsai. Maargoed, dat terzijde. ;-)

Antwoorden (1)

Hmmm.....ik ken de trolleys zelf niet...maar zou het kunnen dat het te maken heeft met het gebak? (the danish?) Als ik naar een plaatje van een danish trolley kijk (na het intypen van mijn eerste zin) denk ik dat het is. Tijdens tea-time in engeland hoort een danish er ook bij. Zit je met vrouw en kinderen in de living een kopje thee te drinken en komt James de butler met een karretje gebak binnen waar het gezin uit een uitgebreide selectie kan kiezen. Duidelijk overzicht, verschillende lagen.....

Toegevoegd op 12-05-2009 14:24:04
...dus niet een trolly uit denemarken, maar een trolly voor de danish