Zijn LZV's toegestaan op IJsland?

Picture for question
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
LZV’s (Lange Zware Vrachtvoertuigen) of eco-combi’s zijn truck- en trailercombinaties die de standaard EU-beperkingen van 18,75 meter/44 ton overschrijden.
tinus1969
3 jaar geleden
Wasrom.speciaal IJsland? Er zijn iig nauwelijks verharde wegen.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Waarom IJSLAND. Omdat IJSLAND niet tot de eu-landen behoort.
https://sterktrailers.com/kennis/lzv-combinatie-op-maat-wat-zijn-de-mogelijkheden/
https://www.alexmiedema.nl/2014/07/05/zes-assige-ginaf-van-pouw/#
tinus1969
3 jaar geleden
@JoanDArc, erzijn wel meer landen geen lid van de EU, zoals Noorwegen, Zwitserland, Oekraine of Canada. Ik blijf me dus afvragen waarom speciaal IJsland - het is bovendien een eiland waar je niet even met je LZV naar toe rijdt.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
De toestemming voor toelating van Lvz's gaat over interpretaties van Europese regels en vergunningen. IJSLAND doet daarbij niet mee.
tinus1969
3 jaar geleden
@JoanDArc
"De toestemming voor toelating van Lvz's gaat over interpretaties van Europese regels en vergunningen. IJSLAND doet daarbij niet mee."
Ik noemde niet voor niets 'Noorwegen, Zwitserland, Oekraine of Canada'; alle vier geen EU landen. In jouw argumentatie zou je dus IJsland kunnen vervangen door 'Noorwegen, Zwitserland, Oekraine of Canada', en het argument blijft staan. En als het gaat om 'Europese regels' (ik neem aan dart je EU regels bedoelt, gezien de context van je uitspraak) ligt het ietsje complexer dan jouw redenering. IJsland is namelijk lid van de EEA - net als Noorwegen en Liechtenstein; deze drie EEA landen nemen een groot deel van de EU regels over.
SentWierda
3 jaar geleden
En wat betekent LZW? Daarover bestaat geen eenstemmigheid.
1. Langere en Zwaardere Vrachtwagencombinatie (rijschool Van Buuren)
2. Langere en Zwaardere Vrachtautocombinatie (Wikipedia)
3.Lange Zware Vrachtvoertuigen (Rijksdienst Wegverkeer)
4. Lange Zware Voertuigen (Kreeft opleidingen)
5. Lange Zware Vrachtwagen (Nieuwsblad Transport).

Antwoorden (1)

Nee. De maximale lengte van een auto met aanhanger mag 18,5 meter zijn.
Een LZV is maximaal 25,25 meter lang.
SimonV