Hoeveel bruggen heeft Rotterdam?

Toegevoegd na 2 dagen:
Ik hoorde afgelopen week op tv dat Amsterdam er ruim 1000 heeft. Zo kwam ik op deze vraag.Ik heb het dan over bruggen die over water liggen en uitgezonderd de privé bruggen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.5K

Antwoorden (2)

volgens mijn bron zijn het er 5: koninginnebrug, willemsbrug, erasmusbrug, de hef, van brienenoordbrug (de botlekbrug over de oude maas wordt wel genoemd, maar dat is buiten rotterdam/stad).

http://nl.wikipedia.org/wiki/Rotterdam#Bruggen

Toegevoegd na 2 dagen:
of rotterdam er ook 1000 heeft ? wie zal 't zeggen. ik heb alleen de grote genoemd. en meer kreeg ik er niet uit online, dus lastig.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Frimu2
11 jaar geleden
Rotterdam telt veel meer bruggen, dit zijn de grote. Bovendien bestaat de Brienenoordbrug uit 2 verschillende bruggen. En naast de niet meer in gebruik zijnde trein ..Hef ligt ook nog steeds en brug voor niet trein verkeer.
Deze vaag is in deze rubriek niet te beantwoorden. het begrip brug heeft namelijk meerdere betekenissen. Waarvan een brug op een schip in rotterdam in aantal bijvoorbeeld variabel is. Maar uitgaande dat u bruggen over water bedoelt is het ook lastig te tellen. Er zijn namelijk opritten waar je eerst met een brug over water moet.