Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoeveel bruggen heeft Rotterdam?

Toegevoegd na 2 dagen:
Ik hoorde afgelopen week op tv dat Amsterdam er ruim 1000 heeft. Zo kwam ik op deze vraag.Ik heb het dan over bruggen die over water liggen en uitgezonderd de privé bruggen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

volgens mijn bron zijn het er 5: koninginnebrug, willemsbrug, erasmusbrug, de hef, van brienenoordbrug (de botlekbrug over de oude maas wordt wel genoemd, maar dat is buiten rotterdam/stad).

http://nl.wikipedia.org/wiki/Rotterdam#Bruggen

Toegevoegd na 2 dagen:
of rotterdam er ook 1000 heeft ? wie zal 't zeggen. ik heb alleen de grote genoemd. en meer kreeg ik er niet uit online, dus lastig.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Frimu2
11 jaar geleden
Rotterdam telt veel meer bruggen, dit zijn de grote. Bovendien bestaat de Brienenoordbrug uit 2 verschillende bruggen. En naast de niet meer in gebruik zijnde trein ..Hef ligt ook nog steeds en brug voor niet trein verkeer.
Deze vaag is in deze rubriek niet te beantwoorden. het begrip brug heeft namelijk meerdere betekenissen. Waarvan een brug op een schip in rotterdam in aantal bijvoorbeeld variabel is. Maar uitgaande dat u bruggen over water bedoelt is het ook lastig te tellen. Er zijn namelijk opritten waar je eerst met een brug over water moet.
(Lees meer...)
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding