Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag ik als particulier (geen KVK inschrijving) goederen vervoeren voor derden op ad-hoc basis?

Als je kijkt naar Uber dan kan iemand die geen geregistreerd taxi chauffeur is, toch mensen tegen een vergoeding van A naar B brengen. Mag dit ook met het vervoeren van goederen van A naar B?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
2.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Nee, dat mag niet.
Ongeacht KvK heb je daar een vergunning voor nodig. Die kun je alleen krijgen als je kunt aantonen dat er dringend behoefte is aan jouw goederenvervoer. Als de betreffende goederen al voldoende door anderen worden vervoerd, krijg je geen vergunning.
Je mag zelfs niet beroepshalve je eigen goederen vervoeren. Een aannemer die even een aanhangertje met zand mee wil nemen heeft een vergunning nodig van het SIEV (Stichting Inschrijving Eigen Vervoer).
Voor andere goederen is er een andere, uitgebreidere vergunning nodig.
Verder moet je je houden aan het rijtijdenbesluit. Je moet tijden en kilometers registreren.
(Lees meer...)
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
De siev bestaat al even niet meer
Voor eigen vervoer is geen vergunning meer nodig.
Ze mogen nog steeds controleren of de lading overeen komt met de kvk inschrijving van het bedrijf
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
OK, maar in deze gaat het niet om eigen vervoer. Situatie is echt dat ik ergens bij iemand, zakelijk/particulier iets ophaal en bij een derde aflever en daar een vergoeding voor krijg. Vergelijkbaar met Uber, ik ben geen taxichauffeur maar ga toch mensen van a naar b brengen voor een vergoeding.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding