Nee in Nederland geldt dat verbod niet. Er is wel een rijtijdenwet, maar die gaat uit van een hoeveelheid rijtijd en rusttijd, dat is niet gekoppeld aan 'zondagsrust'.
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Nee,die is er niet. De Christen Unie wil wel dat er zo'n verbod komt en dan gelijk voor heel Europa.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De meeste landen in Europa hebben al zo'n rijverbod. De CU hoeft zich dus alleen maar met Nederland te bemoeien en dat lijkt me al een hele klus voor hun.
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
en de sgp ook
Helaas niet. En dan helaas voor die chauffeurs die een slavendrijver als werkgever/opdrachtgever hebben die vinden dat je op zondag moet rijden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, in Nederland ( en België ) gelukkig nog niet, alleen in Luxemburg, Duitsland, Oostenrijk en Frankrijk
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee hier in nederland mogen ze 7 dagen per week rijden(niet voor de chauffeurs) er gelden geen verbod om hier op zondag te rijden