Hoe voorkom ik aan mij geadresseerde reclamepost? De NEE sticker helpt daartegen niet.

Ik wil helemaal geen reclamepost en ook niet van goede doelen. Al een tijdje doe ik ze retour afzender met de mededeling "geadresseerde heeft hier niet om gevraagd dus het zal een vergissing zijn". Vandaag bijvoorbeeld Rode Kruis, Vriendenloterij en Postcodeloterij.

Maar dit gaat behoorlijk vervelen dus ik wil er nu eens goed vanaf want het gaat me eigenlijk om de stress van al die opdringerigheid.

1.2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zie: http://www.consuwijzer.nl/telecom-post/post/geen-geadresseerde-reclame-ontvangen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je hiervan al in de stress raakt;).. een wijs man zei ooit "het leven is veel te kort om je druk te maken"
Gewoon weggooien die enveloppen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ongeadresseerde post ontvang ik sowieso niet (NEE- NEE sticker) maar verder ontvang ik echt alleen maar geadresseerde dingen van goede doelen waar ik daadwerkelijk donateur van ben of waar ik ooit aan heb gegeven. En reclame ontvang ik wel eens van bedrijven waar ik ooit iets besteld heb. Enige uitzondering hierop de post die ik wel eens ontvang voor de vorige bewoners. Die leven allebei niet meer. Voor mogelijk belangrijke post (enveloppen van een bank ofzo) heb ik wel eens familieleden getraceerd, maar reclame gooi ik tegenwoordig gewoon weg. Sommige bedrijven zijn hardleers en snappen het niet als je het zaakje retour afzender doet met de mededeling "geadresseerde is overleden". Bellen helpt vaak wel trouwens. Maar weet je zeker dat het voor jou is en niet een vorige bewoner of zo? Ik ontvang echt nooit uit het niets geadresseerde reclame.
Poet
10 jaar geleden
Ja, mijn naam staat erop. Of anders "aan de bewoners van..."
Antoni
10 jaar geleden
Lies12, sommige bedrijven verkopen hun adressenbestanden door aan andere bedrijven. Of dat tegenwoordig nog mag, weet ik niet, maar zo heb ik wel eens post ontvangen van voor mij compleet onbekende bedrijven (waarvan ik dus nooit klant was geweest). Dat kan anderen dus ook overkomen. Poet, "aan de bewoners van..."-post is naar mijn idee niet te voorkomen. Hierbij zit soms overigens ook belangrijke post, zoals bijvoorbeeld van je gemeente over werkzaamheden in je straat of de kieslijsten voor verkiezingen.

Het beste antwoord

"Wilt u geen geadresseerde reclame meer ontvangen van organisaties waarmee u geen relatie hebt?

Dan kunt u zich gratis aanmelden bij Postfilter. Hiermee kunt u vrijwel alle geadresseerde reclame op uw adres stoppen. Of, als u dat wilt, alleen de reclamepost van bedrijven uit één of meer sectoren. Bijvoorbeeld loterijen of energiebedrijven. Hierna ontvangt u binnen vier tot zes weken geen ongevraagde geadresseerde reclamepost meer. Uw inschrijving geldt voor vijf jaar. Daarna kunt u zich opnieuw inschrijven. Let op: bedrijven waar u klant van bent of klant van bent geweest mogen u nog wel geadresseerde reclame toesturen.

Hoe kunt u zich aanmelden bij Postfilter?

U kunt zich op verschillende manieren aanmelden:

Via de website van Postfilter

Door een brief aan Postfilter te sturen. Stuur deze naar:

Stichting Postfilter
Postbus 666
1000 AR AMSTERDAM

Hiervoor kunt u de voorbeeldbrief van Consuwijzer gebruiken."

"Wilt u geen geadresseerde reclame meer ontvangen van organisaties waarvan u klant bent, of klant bent geweest?

Een organisatie waarvan u klant bent, of klant bent geweest, mag u geadresseerde reclame toesturen. U kunt hen wel vragen om hiermee te stoppen. Daarmee maakt u gebruik van uw 'recht van verzet'. Binnen drie maanden moet de organisatie dan stoppen met het sturen van geadresseerde reclame naar uw adres. U kunt gebruik maken van de voorbeeldbrief van ConsuWijzer."

En hier kun je meer lezen over Postfilter:
https://www.postfilter.nl/about

Toegevoegd na 14 minuten:
Dat de nee-nee-sticker niet "werkt" is logisch. Die is alleen voor ongeadresseerde reclame.
10 jaar geleden
Poet
10 jaar geleden
Dank. Dit heb ik inmiddels gedaan. We gaan het zien...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik denk dat dit de juiste oplossing is!

Andere antwoorden (1)

De beste truc is de post retour te sturen met de mededeling dat de geadresseerde overleden is. De goede doelen vermoeden wel dat het niet waar is, maar het ligt zo gevoelig dat ze het zekere voor het onzekere nemen en je naam en adres uit de verzendlijst schrappen.
Computoon
10 jaar geleden
Van liegen is geen mens ooit beter geworden.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
10 jaar geleden
@Computoon
Van ongewenste reclame ook niet ;-) Feit is dat het werkt.
Poet
10 jaar geleden
Te laat: Ik ben overleden. Ja dat moet afdoende zijn.
Antoni
10 jaar geleden
Er bestaat natuurlijk een kans, dat men belt om de mededeling te controleren. Dan zal men erg verbaasd zijn je levend aan de telefoon te krijgen...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
belachelijke bedragen en onzinnige adressen en rekeningnummers doorgeven, bijvoorbeeld ik stort 5000000 euro aan goed doel, afschrijven van rekeningnummer 123456789 te lullerdam
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@kippenboer198... Waar slaat dit op??