Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom worden bij autotransporten de bovenste rij van de vrachtwagen het eerst gevuld?

Het valt me op dat als er een enkele auto of twee auto's worden vervoerd met een autotransport-vrachtwagen, die vaak op de bovenste rij staan. Mijn gevoel zegt dat de onderste rij het eerst gevuld zou moeten worden. Hoe zit dit?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wellicht dat ze nog meer onderweg moeten laden?
En dat gaat moeilijk als onderste al gevuld is...
Cryofiel
10 jaar geleden
Bij het afladen hetzelfde.
bamibal
10 jaar geleden
Bij het afladen precies andersom ;-)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als er op meerdere plaatsen auto’s opgeladen resp. afgeladen moeten worden, is het logisch om de bovenste rijvloer als eerste te beladen en als laatste te lossen. Anders moet je onnodig vaak met de alreeds (of nog steeds) geladen wagens gaan rangeren.
Wat uw gevoel betreft: dat bedriegt u niet, maar ik neem aan dat de beladen hoge dekken wel tijdens het rijden zo laag mogelijk worden gezet, met name dus als er onderin niets staat, anders zou het zwaartepunt inderdaad nogal hoog kunnen komen te liggen hetgeen minder gunstig uitpakt voor de bochtstabiliteit.
(Lees meer...)
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Om de bovenste laag te vullen, moet deze naar beneden geklapt worden. Dat kan niet als er al auto's staan. Daarom eerst boven en dan pas beneden.
(Lees meer...)
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding