Waarom knipperen vrachtwagens ineens met hun lampen op de snelweg?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
11.8K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat doen ze om andere weggebruikers duidelijk te maken dat ze af gaan remmen.
ronron1212
10 jaar geleden
Hoezo in eens ?

Het beste antwoord

Als hij word ingehaald door een andere vrachtwagen om aan te geven dat hij terug naar rechts kan.
Als groet naar een bekende/collega.
Stukje voor een oprit met invoegent verkeer is het een seintje dat hij ze gezien heeft en de ruimte geeft om in te voegen.
Daarnaast is het met een dergelijk gewicht gewenst om wat ruimte te hebben en te blijven rollen in sommige situaties, en als er dan bestuurders van luxewagens niet bij de les zijn kan dat erg hinderlijk zijn in de vorm van opnieuw snelheid krijgen. Vandaar ook vaak een seintje in de hoop dat mensen het dan begrijpen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dit kan allerlei redenen hebben.
- Als groet
- Wanneer er een controlle is
- Bij gevaar

Toegevoegd na 1 minuut:
-Wanneer er een andere vrachtwagen voorbij steekt dan verwittigen ze dat hij terug naar rechts kan rijden

Toegevoegd na 2 minuten:
- Iemand heeft verblind ze met hun lichten
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+ je van mij, heb eigen versie gegeven om het bedankje tot te voegen (richtingaanwijzers)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik kan knipperen met mijn lichten wat ik wil , maar jij ziet het toch niet , dus daarom maar een dikke plus
Meestal is dat om collega's die hen inhalen te waarschuwen dat ze terug kunnen invoegen. De vrachtwagen die inhaalt zal vervolgens bedanken door na het invoegen met zijn richtingaanwijzer nog eens extra naar links en rechts te 'pinken'.

Probeer het maar eens uit als een vrachtwagen je inhaalt of wanneer je hem laat invoegen.