Betaal ik inklaringskosten voor pakketten verzonden uit New York City met de USPS?

Ik wil een Foscam FI8918W kopen bij de fabrikant van Foscam voor $70 inclusief belasting en verzending. Maar ik betwijfel of ik inklaringskosten moet betalen of niet.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Pakketjes met een waarde tot 22 euro mogen vrij ingevoerd worden, zonder douanerechten en omzetbelasting.

1. Pakketjes met een waarde tussen de 22 en 150 euro. Hier moet je omzetbelasting over betalen. In de meeste gevallen is dit 21%.
2. Pakketjes met een waarde van meer dan 150 euro. Hier betaal je zowel douanerechten als omzetbelasting voor.

Let op:
- Je betaalt ook BTW over de verzendkosten!
- Naast de standaard tarieven brengen postbedrijven extra inklaringskosten in rekening. Dit zijn de kosten die ze maken, door jouw pakket bij de douane aan te melden. Deze kosten bedragen 13 euro (voor PostNL) en 17,50 euro voor EMS zendingen!

De link in de bron geldt ook voor andere pakketten buiten Europa.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dan zal ik maar de camera in Nederland aanschaffen. Bedankt! ;-)